draflex

Elektriciteit
13400 discussies 13400 berichten
afbeelding van nsymons

Geregistreerd 27-04-2010

22 berichten

draflex

Vandaag is mijn flex van De Meuter in heist op den berg aangekocht. Deze is van het merk draflex. Zijn er nog personen op het forum die hier hun elektriciteitsbedrading gekocht hebben. Is deze bedrading gelijkaardig aan preflex of is deze van mindere kwaliteit. Ik wil niet het risico nemen om minderwaardige bedrading in mijn bouw te gebruiken. Daarom deze vraag.

10Reacties

afbeelding van 69Wim69

Geregistreerd 01-08-2009

654 berichten

Re: draflex#01

nsymons;1700851 wrote:
Vandaag is mijn flex van De Meuter in heist op den berg aangekocht. Deze is van het merk draflex. Zijn er nog personen op het forum die hier hun elektriciteitsbedrading gekocht hebben. Is deze bedrading gelijkaardig aan preflex of is deze van mindere kwaliteit. Ik wil niet het risico nemen om minderwaardige bedrading in mijn bouw te gebruiken. Daarom deze vraag.

Ik heb oa hier ook preflex van het merk "draflex" gekocht, maar ook in de Hubo een rol van 50m van een ander merk (weet niet eens meer welk) omdat ik wat tekort had.

Zal wel niet veel verschil maken.

afbeelding van 69Wim69

Geregistreerd 01-08-2009

654 berichten

Re: draflex#02

nsymons;1700851 wrote:

Ik heb oa hier ook preflex van het merk "draflex" gekocht, maar ook in de Hubo een rol van 50m van een ander merk (weet niet eens meer welk) omdat ik wat tekort had.

Zal wel niet veel verschil maken.

afbeelding van falconmil

Geregistreerd 06-10-2010

360 berichten

Re: draflex#03

Als ik mij niet vergis zitten er tegenwoordig in die draflex ook draden van Nexans, dus dat zou in orde moeten zijn. De ribbelbuis zelf lijkt mij iets minder sterk te zijn dan Preflex, en misschien iets sneller te knikken, maar eigenlijk maakt dat voor de meeste toepassingen niet echt veel uit. Ik zou me dus geen zorgen maken.

afbeelding van falconmil

Geregistreerd 06-10-2010

360 berichten

Re: draflex#04

Als ik mij niet vergis zitten er tegenwoordig in die draflex ook draden van Nexans, dus dat zou in orde moeten zijn. De ribbelbuis zelf lijkt mij iets minder sterk te zijn dan Preflex, en misschien iets sneller te knikken, maar eigenlijk maakt dat voor de meeste toepassingen niet echt veel uit. Ik zou me dus geen zorgen maken.

afbeelding van Chr1st0f

Geregistreerd 06-03-2008

420 berichten

Re: draflex#05

nsymons;1700851 wrote:
Vandaag is mijn flex van De Meuter in heist op den berg aangekocht. Deze is van het merk draflex. Zijn er nog personen op het forum die hier hun elektriciteitsbedrading gekocht hebben.

Half België koopt zijn materiaal daar volgens mij, stap er maar eens op een zaterdag voormiddag binnen.

In elk geval ik heb er ook alles gekocht, inclusief de draflex en ik heb geen problemen ondervonden.

afbeelding van nsymons

Geregistreerd 27-04-2010

22 berichten

Re: draflex#06

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Ik wil de draflex gebruiken voor de elektrische installatie van mijn nieuwbouwwoning. Ik zal hiervoor drukknoppen gebruiken, aangestuurd door een PLC-sturing. Het betreft een 30-tal lichtkringen en 15 rolluiken.

Is er nog iemand die draflex heeft gebruikt voor een dergelijke installatie?

Ondertussen heb ik nog een oude discussie op het forum gevonden over draflex.

http://bouwinfo.be/forum/threads/137342-Preflex-versus-Draflex

Hierbij kreeg ik toch de indruk dat draflex eerder minderwaardig materiaal was.

afbeelding van nsymons

Geregistreerd 27-04-2010

22 berichten

Re: draflex#06

Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Ik wil de draflex gebruiken voor de elektrische installatie van mijn nieuwbouwwoning. Ik zal hiervoor drukknoppen gebruiken, aangestuurd door een PLC-sturing. Het betreft een 30-tal lichtkringen en 15 rolluiken.

Is er nog iemand die draflex heeft gebruikt voor een dergelijke installatie?

Ondertussen heb ik nog een oude discussie op het forum gevonden over draflex.

http://bouwinfo.be/forum/threads/137342-Preflex-versus-Draflex

Hierbij kreeg ik toch de indruk dat draflex eerder minderwaardig materiaal was.

afbeelding van Nevermore

Geregistreerd 12-03-2006

17087 berichten

Re: draflex#07

Geen idee welk merk mijn draad-in-buis-systeem van De Meuter was (wss ook Draflex).

In de technische ruimte annex washok heeft er 2 jaar geen chape gelegen. M'n vrouw liep dan ook dagelijks (meermaals) over de los liggende draflex en die hebben dat allemaal mooi overleeft hoor. Ik zou me geen zorgen maken.

afbeelding van keurte

Geregistreerd 10-04-2008

938 berichten

Re: draflex#08

eerst materiaal goedkoop aankopen zonder nadenken en dan bij levering vragen beginnen stellen . Volgens mij een niet normale manier van werken .

afbeelding van keurte

Geregistreerd 10-04-2008

938 berichten

Re: draflex#09

eerst materiaal goedkoop aankopen zonder nadenken en dan bij levering vragen beginnen stellen . Volgens mij een niet normale manier van werken .

Pagina's