• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

dikte toevoer mazoutleiding

Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
hallo,



Ik heb een vraagje ivm de toevoer mazoutleiding. Mijn tank staat buiten (bovengronds). Vandaar moet ik een 20tal meter naar mijn huis toe. Mijn ketel zal op de eerste verdieping komen te staan. Nu is mijn vraag hierbij, hoe dik moet mijn mazoutleiding dan zijn. Is 10mm voldoende of moet dit zeker 12mm? En mag het aluminium zijn of moet dit koper zijn?



Alles hangt wss af van de pomp die ik zal gebruiken met de nieuwe ketel maar zover ben ik nog niet... Ik wil wel op safe spelen.



thx

koen
 
Lid geworden
19 feb 2008
Berichten
1.127
Waarderingsscore
1
Punten
0
Heb je de handleiding van de brander?

Daar staat in wat de diameter is rekening houdend met de gebruikte mazoutpomp en het verbruik (aantal kg/h) van de verstuiver wat meetstal wordt aangegeven in aantal gallon per uur.







Sluit de retour af en gebruik een tigerloop filter zodat je enkel de toevoer moet leggen.



De horizontal lengte is niet zo veel van belang.

Het is vooral de vertikale hoogte, te meten vanaf het aanzuigpunt in de tank dat dicht bij de bodem van de tank zit tot de inlaat van de mazoutpomp.



Een 10mm is zeker genoeg.
 
Lid geworden
14 feb 2009
Berichten
87
Waarderingsscore
0
Punten
0
10mm gebruiken en zeker de leiding in koper.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
ketel op eerste verdieping? pompje nodig?



meestal bij stookolie 2 leidingen, ook ene voor retour (tenzij je tiger-loop gebruikt)
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan