aansluiting badkraan

Elektriciteit
13399 discussies 13399 berichten
afbeelding van Filip123

Geregistreerd 04-05-2007

892 berichten

aansluiting badkraan

Ben mijn sanitaire leidingen aan het leggen (buis-in-buis). Ik heb ondertussen al meermaals gelezen dat bijna iedereen onder jullie diameter 20 gebruiken, maar ik heb hiet nog een vraagje bij :

zijn dat dan ook dezelfde inbouwdozen als voor onder toepassingen waar er diameter 16 (vb lavabo) gebruikt wordt?

Ik vraag me namelijk af of het wel zin heeft om diameter 20 te gebruiken terwijl de inwendige diameter van die inbouwdoos toch zeer beperkt lijkt...

4Reacties

afbeelding van jason

Geregistreerd 29-03-2006

289 berichten

Re: aansluiting badkraan#01

hoi,

Bij je sanitairman vragen naar inbouwpotjes van dia 20, zijn dezelfde als die van dia 16(maat grootte is zichtbaar gelijk), maar inwending zit een koppelstuk voor dia 20...

Mvg,

Jason

afbeelding van Filip123

Geregistreerd 04-05-2007

892 berichten

Re: aansluiting badkraan#02

Ik koop bij mijn sanitaire groothandel de doosjes en de koppelingen als apparte referenties. Volgens jou zijn dus alleen de koppelingen anders? (zoja, dan is die binnendiameter volgens mij niet te rijmen met een buis van diameter 20; enfin zie er het nut niet van in, want het is toch de kleinste diameter op het complete circuit dat het debiet bepaalt)

afbeelding van jason

Geregistreerd 29-03-2006

289 berichten

Re: aansluiting badkraan#03

ok ffn anders formuleren, koppeling in de inbouwdoosjes...bedoel ik volledig 90° stuk mee...dus koppeling voor dia 20 en opening waterdoorvoer is ook voorzien grootte dia 20 ipv dia 16...maar het uiterlijk van de doosjes zijn hetzelfde...dus debiet is groter dan die van dia 16...

Mvg,

Jason

afbeelding van Filip123

Geregistreerd 04-05-2007

892 berichten

Re: aansluiting badkraan#04

Thanx!