kostprijs werkuren ruwbouw

Ruwbouw
6082 discussies 6082 berichten
afbeelding van Bouwheer M.

Geregistreerd 04-06-2009

29 berichten

kostprijs werkuren ruwbouw

kan iemand me vertellen welk prijsverschil er bestaat in een huis zelf metsen of laten metsen. m.a.w wat kan je uitsparen door zelf het metselwerk, voegwerk te doen enz. ik heb het niet zozeer over kelder en dak en dergelijke

10Reacties

afbeelding van klussertjen

Geregistreerd 02-07-2008

220 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#0l

Op school hebben ze ons altijd geleerd dat het materiaal voor metselwerken (cement en stenen, heb het niet over welfsels!) verwaarloosbaar is t.o.v de werkuren. Per verdiep heb je voor 2000 € toch al je snelbouwstenen ongeveer, maar de kosten voor de werkuren om deze stenen te metselen kunnen al gauw per verdiep enorm oplopen.

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#01

pakt 40% tot 50% van het budget aan uren en 60 tot 50% aan materiaal

afbeelding van rafvd

Geregistreerd 27-03-2007

708 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#02

ik heb ook gemerkt dat er een groot prijsverschil zit tussen een metser die alleen werkt en een bouwfirma die werknemers in dienst heeft (niet SOD).

afbeelding van lindseyb_19

Geregistreerd 14-06-2009

11 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#03

Wij zijn gisteren langsgeweest bij metsers die per uur werken. Zij vragen 35 euro per uur. Ze werken met 4 en we mogen zelf mee gaan dienen. We moeten ook nog de prijs van de kraan betalen (= 1200e/mnd) en ik vermoed dat we nog versterker moeten huren om de kraan van elektriciteit te voorzien en dit zou ook ongeveer 300e/week zijn.

Ze zouden ongeveer 4 weken werk hebben aan ons huis. Dus we zitten hier al gauw aan een 25000 euro werkuren voor een ruwbouw te zetten. Ik heb nu geen idee of dit een hoge prijs is. We kunnen voorlopig geen gedetailleerde offerte laten maken bij andere metsers omdat ons plan nog niet volledig af is.

Ik ben een beetje bang als we metsers per uur gaan betalen dat het veel hoger kan oplopen dan we eerst denken?

afbeelding van stonebiker

Geregistreerd 06-01-2007

3204 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#04

lindseyb_19 wrote:
Wij zijn gisteren langsgeweest bij metsers die per uur werken. Zij vragen 35 euro per uur. Ze werken met 4 en we mogen zelf mee gaan dienen. We moeten ook nog de prijs van de kraan betalen (= 1200e/mnd) en ik vermoed dat we nog versterker moeten huren om de kraan van elektriciteit te voorzien en dit zou ook ongeveer 300e/week zijn.

Ze zouden ongeveer 4 weken werk hebben aan ons huis. Dus we zitten hier al gauw aan een 25000 euro werkuren voor een ruwbouw te zetten. Ik heb nu geen idee of dit een hoge prijs is. We kunnen voorlopig geen gedetailleerde offerte laten maken bij andere metsers omdat ons plan nog niet volledig af is.

Ik ben een beetje bang als we metsers per uur gaan betalen dat het veel hoger kan oplopen dan we eerst denken?

Opletten 4 metsers dienen dat is keihard werken!

Ik heb al offertes gezien voor 40.000 euro aan werkuren voor normale ruwbouw.

PS. Vroeger werkten Poolse metsers aan 15 euro per uur.

afbeelding van lindseyb_19

Geregistreerd 14-06-2009

11 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#05

We zijn met 2 à 3 personen om mee te gaan dienen. Volgens hen is dat meer dan genoeg. Het werk is natuurlijk niet te onderschatten, daar ben ik van overtuigd.

Kga de offertes van de andere eens afwachten om te vergelijken.

afbeelding van powerrentingske

Geregistreerd 18-03-2006

556 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#06

Neem voor ruwbouw werkuren; zonder materiaal; tussen 25000 a 40000 euro, excl btw.

Natuurlijk hangt alles af van de grootte van je bouw.

Bij een maat van me:

35 euro/uur, 2 metsers en zelf met 2 dienen en klaarzetten, 5 dagen/week a 10 uur en 8 weken lang = 35 x 2 x 10 x 5 x 8 = 28000 euro + btw = 33880 euro.

Ikzelf weet het niet, maar ben heel alleen bezig af en toe met hulp van vriendin, maar toch al zo'n jaar of twee :cry: :cry: :cry:

afbeelding van H4N5

Geregistreerd 17-06-2009

202 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#0m

35€ per uur op factuur lijkt me normale prijs - hoorde al van prijzen tot 45...

Volg nu al een jaar cursus (ruwbouw - praktijkgericht) om zelf te kunnen metselen, want 'k vind het echt mindboggling om te bedenken dat je zowat 20.000 euro kunt besparen (of teveel uitgeven)

2 jaar eraan bezig zijn vind ik dan ook niet zo heel erg: da's nog altijd meer dan 800 euro per maand in de pocket, daarvoor moet je al heel wat uurtjes bijklussen!

Je moet ondertussen wel een plek hebben om te wonen. Als je daarvoor moet betalen, gaat je winst er natuurlijk ook aan...

afbeelding van Nevermore

Geregistreerd 12-03-2006

17087 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#0n

€20.000 is echt aan de lage kant voor werkuren aan een ruwbouw hoor. En aan die ruwbouw ben je geen 2 jaar bezig.

Door 2 jaar nagenoeg al je vrije tijd, weekends en verlof in je bouw te steken bespaar je normaal makkelijk het dubbele. Als je dan 40.000 gaat delen door 24 maand zit je al aan dik €1.650/maand. Da's een extra pré he.

afbeelding van kaco

Geregistreerd 27-05-2009

29 berichten

Re: kostprijs werkuren ruwbouw#07

ik zie hier allemaal offertes van per uur, heb eerder al horen vallen dat je ook een algemene prijs kunt krijgen voor de ruwbouw. Wat is het interessantste? Wij kunnen ook niet veel dienen tijdens de ruwbouwwerken.

Pagina's