Regenwaterfilter

Funderingen en kelders
5177 discussies 5177 berichten
afbeelding van coob

Geregistreerd 13-03-2006

291 berichten

Regenwaterfilter

Hoi, wij gaan zo snel als mogelijk onze regenput steken maar moeten ook nog kiezen voor een regenwaterfilter. Welke zijn goed filters en heeft er iemand documentatie over. Deze zou ik graag hebben het type filter en rolt kan spelen voor de diepte van de put in de grond. Ik weet dat een cycloonfilter hoger is zodat de put dan weer dieper moet zitten.

Is een betonnen filter ook nog aan te raden?

10Reacties

afbeelding van DIMAR

Geregistreerd 27-07-2006

170 berichten

Re: Regenwaterfilter#0t

Als je zou opteren voor een betonnen filter ... ik heb er nog één staan die je voor € 50 kan hebben ...

Ik wilde die destijds zelf zetten (5-tal jaar geleden) maar onze put stak niet diep genoeg (filter heeft 16 cm verval dacht ik ...) en dus noodgedwongen moeten opteren voor in-line-filter ...

Nieuw (volledig ongebruikt) en nieuwprijs € 100

Greetz,

DIMAR

afbeelding van Tomerino

Geregistreerd 16-05-2006

686 berichten

Re: Regenwaterfilter#01

Hangt er een beetje vanaf hoeveel geld je er tegenaan wil gooien.

Ik heb vorige week al mijn riool- en regenwaterafvoeren gestoken en de keuze van een filter drong zich op. Ik ben dan maar voor de (volgens mij) gemakkelijkste en goedkoopste oplossing gegaan: een wavin devafilter (dankzij een tip van iemand hier op het forum). Komt erop neer dat er een buis met onderaan een zeef dwars door het mangat gaat, het water valt door de zeef, het vuil stroomt verder richting riool.

afbeelding van deco addict

Geregistreerd 10-04-2006

284 berichten

Re: Regenwaterfilter#0u

Is een filter een absolute must of ga je die enkel plaatsen in bepaalde situaties?

Ik ben door de verantwoordelijke geadviseerd eentje te laten plaatsen om vieze geuren te vermijden. Filterke kost ons weer een €100.

Heb geen idee wat voor model het is. Dit moet ik navragen.

afbeelding van stoffie

Geregistreerd 11-03-2006

1798 berichten

Re: Regenwaterfilter#02

bij ons gewonnen betonnen filter met lavastanen. heb je naar het schijnt heel wat onderhoud aan.

afbeelding van SvenVD

Geregistreerd 11-03-2006

18006 berichten

Re: Regenwaterfilter#03

Onze architect stelt een 'ALL-IN' systeem voor van Kruisbeton of een Combitank 450 van Olivier Betonfabriek.

ALL-IN bevat:

- zelfreinigende regenwaterfilter (Intewa wisselsprongfilter WSP100) eventueel voorzien van ongedierte- en terugslagklep

- bijvulopening leidingwater

- aangepaste inspectieschacht

- drijvende aanzuiging met flexibele darm, terugslagklep en filter

- rustige toevoer

- reukafsnijder

afbeelding van Stekke

Geregistreerd 11-03-2006

142 berichten

Re: Regenwaterfilter#04

Vandaag is mijn combitank 150 van Olivier Betonfabriek geleverd. Foto'tje van de filter en bijhorigheden vind je hier: http://users.skynet.be/stevenvanlier/bouw-fotoboek/album/slides/PIC072.html

afbeelding van Claudia

Geregistreerd 12-03-2006

508 berichten

Re: Regenwaterfilter#05

Bij ons werd er ook een wisselsprongfilter geplaatst.

afbeelding van steand

Geregistreerd 27-03-2006

18 berichten

Re: Regenwaterfilter#06

Weet iemand waar ik een wisselsprongfilter kan kopen In W-Vlaanderen?

afbeelding van Griet en Stefan

Geregistreerd 03-08-2007

723 berichten

Re: Regenwaterfilter#07

Tevreden gebruikers van de wisselsprongfilters?

Ik denk ook zo eentje te nemen:

- put en filter in 1 putdeksel

- klein verval, we hebben niet veel verval tot de gracht

- blijkbaar toch een hoog rendement?

We zitten wel in een bosrijke omgeving. Gaat dit problemen geven met die filter?

afbeelding van Maxi029

Geregistreerd 12-01-2009

825 berichten

Re: Regenwaterfilter#08

Griet en Stefan wrote:
Tevreden gebruikers van de wisselsprongfilters?

Ik denk ook zo eentje te nemen:

- put en filter in 1 putdeksel

- klein verval, we hebben niet veel verval tot de gracht

- blijkbaar toch een hoog rendement?

We zitten wel in een bosrijke omgeving. Gaat dit problemen geven met die filter?

persoonlijk heb ik de afweging ook gemaakt (moet wel nog de aankoop doen :-)), en dit is mijn conclusie:

- het rendement bij een wisselsprongfilter zal inderdaad groot zijn, meer dan bij andere filters

- wat wel het geval is, is dat deze filter minder fijnmazig is dan andere types (zover ik gezien heb) + een kleiner filteroppervlak. Gevolg is dat er meer "vuil" (relatief) in je put terecht komt. Als er veel smurrie in je filter terechtkomt (bvb bladeren die eerst wat zijn verrot in je dakgoot) is dat misschien een punt, afhankelijk waarvoor je het water wil gebruiken (wasmachine). Je filters binnenhuis (grofvuilfilter/koolstoffilter) gaan dan mogelijk vaker vervangen moeten worden

je spreekt van een klein verval tot de gracht: er zijn ook andere filters die een zeer klein verval hebben wat betreft de "overloop" van je filter.

Pagina's