Hoe een sectionale garagepoort verven?

Buitenschrijnwerk
4110 discussies 4110 berichten
afbeelding van cherifo

Geregistreerd 04-04-2010

81 berichten

Hoe een sectionale garagepoort verven?

Hoi,

Wij zijn van plan om in de nabije toekomst onze sectionale garagpoort te schilderen..dit omdat we van plan zijn om onze ramen en deur te behandelen en te overschilderen.

Nu vraag ik me eerst af, zo een sectionale garagepoort, uit wel oppervlakte materiaal is dit vervaardigd..pvc of aluminium/staal ?

En hoe begin ik eraan?

Bedankt voor jullie hulp!!

10Reacties

afbeelding van Joost79

Geregistreerd 04-03-2009

1913 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#01

Je hebt er veel die uit pvc zijn gemaakt. Levis heeft bv verf waarmee je alu of pvc kan verven. Heb een tweedehands poort gekocht (pvc) en ik wou die dezelfde kleur geven als onze ramen en deuren van de woning... Plus hebben de (pvc) achterdeur en 1 raam wat schade door zuur, dat kan daar ook mee gebeuren naar het schijnt.

afbeelding van Joost79

Geregistreerd 04-03-2009

1913 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#02

Je hebt er veel die uit pvc zijn gemaakt. Levis heeft bv verf waarmee je alu of pvc kan verven. Heb een tweedehands poort gekocht (pvc) en ik wou die dezelfde kleur geven als onze ramen en deuren van de woning... Plus hebben de (pvc) achterdeur en 1 raam wat schade door zuur, dat kan daar ook mee gebeuren naar het schijnt.

afbeelding van paso

Geregistreerd 16-11-2009

6566 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#03

Meeste sectionaalpoorten zijn uit Staal dan Aluminium rest is PVC.

Neem een magneet en probeer of die kleeft, dat is Staal.

Voel of de poort koud aanvoelt als je je hand er vlak tegen legt, dat is Staal of Aluminium.

Zet hier eens een foto van de poort, binnen en buitenlkant.

Wat is de fabrikant van de poort?

Goed adres om uw poort te laten herspuiten is www.kips.be , die zitten in Wommelgem.

afbeelding van cherifo

Geregistreerd 04-04-2010

81 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#04

Joost79;1715433 wrote:

Hoi Joost 79, bedankt.

Levis is wel een heel dure verf dacht ik..hmmm.

Kben niet zeker dat het pvc is..

afbeelding van cherifo

Geregistreerd 04-04-2010

81 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#04

Joost79;1715433 wrote:

Hoi Joost 79, bedankt.

afbeelding van cherifo

Geregistreerd 04-04-2010

81 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#05

paso;1715660 wrote:

Voel of de poort koud aanvoelt als je je hand er vlak tegen legt, dat is Staal of Aluminium.

Goed adres om uw poort te laten herspuiten is www.kips.be , die zitten in Wommelgem.

Hoi Paso, bedankt voor je reactie.

Hmmm een magneet heb ik niet..maar zal morgenvroeg eens een kijkje nemen en enkele foto's nemen en ik post ze hier wel snel.

Indien je je garagepoort laat spuiten..enig idee hoeveel zoiets kost..want we willen echt alles zoveel mogelijk zelf doen om de kosten te temperen weet je.:D

Bedankt

afbeelding van cherifo

Geregistreerd 04-04-2010

81 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#06

paso;1715660 wrote:

Hoi Paso, bedankt voor je reactie.

Hmmm een magneet heb ik niet..maar zal morgenvroeg eens een kijkje nemen en enkele foto's nemen en ik post ze hier wel snel.

Indien je je garagepoort laat spuiten..enig idee hoeveel zoiets kost..want we willen echt alles zoveel mogelijk zelf doen om de kosten te temperen weet je.:D

Bedankt

afbeelding van paso

Geregistreerd 16-11-2009

6566 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#07

Magneet, op je ijskast?

Oude luidspreker, achterkant is prima magneet.

Ga minstens voor een lakverf polyurethaan-alkyd voor glanzend of acrylaatpolyurethaan voor mat of satin , beter is industrieverf of 2K verf, met pu ( polyurethaan) is ze krasvast.

Ja verf kost geld maar koop ze toch best in een verfwinkel!

afbeelding van paso

Geregistreerd 16-11-2009

6566 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#07

Magneet, op je ijskast?

Oude luidspreker, achterkant is prima magneet.

Ga minstens voor een lakverf polyurethaan-alkyd voor glanzend of acrylaatpolyurethaan voor mat of satin , beter is industrieverf of 2K verf, met pu ( polyurethaan) is ze krasvast.

Ja verf kost geld maar koop ze toch best in een verfwinkel!

afbeelding van schilderdm

Geregistreerd 03-09-2010

412 berichten

Re: Hoe een sectionale garagepoort verven?#08

cherifo;1715696 wrote:

:?:

Levis komt van de producent Akzo Nobel en wordt verkocht als 'hobbylijn'.

Als je graag zou hebben dat de verf toch enkele jaren aan je poort blijft hangen, ga dan naar een trimetal, herbol, sigma, ...

Goedkoop is meestal duurkoop !

Werkwijze, schuren en ontvetten, universele primer voor op kunststof, 1e laag PU lakverf,

tussenschuren, 2e laag PU lakverf (en best satijn)

Dan ben je toch wel een tijdje gerust

Pagina's