sapa vs reynaers

Buitenschrijnwerk
4109 discussies 4109 berichten
afbeelding van seppe.vermeiren

Geregistreerd 20-11-2009

12 berichten

sapa vs reynaers

Beste,

ik heb prijsoffertes laten maken bij 2 firma's.

De ene werken met sapa profielen en de andere met reynaers. De prijs is ongeveer dezelfde (een verschil van 200eu).

Bij SAPA wordt er gewerkt met de EXCELLENCE 75 SI .

Bij REYNAERS met het CS 86-HI.

Uiteraard zeggen beide verkopers dat hun profielen de beste zijn. Smile Ik heb al wat rondgeneusd op het forum maar is er een groot verschil tussen deze profielen?

Ivm sterkte, isolatie, windichtheid, ...

Gegroet

10Reacties

afbeelding van steftje007

Geregistreerd 25-03-2010

7 berichten

Re: sapa vs reynaers#01

Ik ben ook aan het twijfelen tussen Sapa en Reynaerts, maar dan wel tussen de sapa confort 125 monorail en reynaerts cp 130 monorail.(is er veel verschil tss cp 130 en de cp 130 HI).

Weet er iemand wat de betere is. Prijs is bijna gelijk.

afbeelding van Emerxill

Geregistreerd 20-02-2007

406 berichten

Re: sapa vs reynaers#02

Kies voor de constructeur zou ik zeggen.

Volgens mij gaat er weinig verschil op de 2 profielen zitten op vlak van isolatie, wind- en luchtdichtheid.

Het zijn beide merken die degelijk materiaal afleveren, maar het is wel nog altijd de constructeur die ze op de correcte manier moet verwerken en plaatsen.

Als je echt zeker wil zijn over de technische specs kun je de types gewoon "goegelen" met het keyword "pdf". Achteraan de documentatie staan de technische specificaties.

Als de site van sapa niet met problemen kampte had ik het wel even vergeleken.

afbeelding van Anonymous
Anonymous (niet gecontroleerd)

Geregistreerd 01-01-1970

16717 berichten

Re: sapa vs reynaers#03

Voor de duidelijkheid:

Topic starter Seppe, heeft het over de DRAAI-ramen van beide profielproducenten.

Stefje 007, heeft het dan weer over SCHUIF-ramen van beide profielproducenten.

Welnu... als het over de vergelijking gaat van de DRAAI-ramen, dan zou ik zonder de minste twijfel kiezen voor de Concept Systems 86 HI.

Maar let op: de CS 86 (zesentachtig) HI (High Insulation), heeft totaal geen uitstaans met de CS 68 (achtenzestig) want die CS 68 vind ik niet zo goed.

Vermoedelijk weet Reynaers dat ook... en ligt dáár de werkelijke reden waarom Reynaers nu toch al een geruime tijd de prijs van de CS77 in prijs heeft verlaagd tot het prijsniveau van de CS68

afbeelding van Joeri van DRT

Geregistreerd 10-04-2010

17 berichten

Re: sapa vs reynaers#04

steftje007 wrote:
Ik ben ook aan het twijfelen tussen Sapa en Reynaerts, maar dan wel tussen de sapa confort 125 monorail en reynaerts cp 130 monorail.(is er veel verschil tss cp 130 en de cp 130 HI).

Weet er iemand wat de betere is. Prijs is bijna gelijk.

Bij de HI versie is er nog eens een extra mousse onder uw glas (glassponning), wat voor een betere termische isolatie zorgt.

afbeelding van Emerxill

Geregistreerd 20-02-2007

406 berichten

Re: sapa vs reynaers#05

florentb2009 wrote:

Welnu... als het over de vergelijking gaat van de DRAAI-ramen, dan zou ik zonder de minste twijfel kiezen voor de Concept Systems 86 HI.

Om welke reden zou je zonder de minste twijfel kiezen hiervoor. (Ben gewoon curieus)

afbeelding van Anonymous
Anonymous (niet gecontroleerd)

Geregistreerd 01-01-1970

16717 berichten

Re: sapa vs reynaers#06

Tja... (onder andere) omdat de thermische isolatoren bij de CS86 ten volle worden benut, gezien de middendichting helemaal aan de raambuitenzijde ermee aansluit.

Maw. Bij de CS86 gaat men de koude zo vroeg als mogelijk tegenhouden door de middendichting helemaal aan de raambuitenzijde te leggen.

Bij SAPA verprutst men de helft van het isolatievermogen door die middendichtingsrubber halverwege de isolatorstrips te laten aansluiten

afbeelding van E 34

Geregistreerd 15-10-2009

743 berichten

Re: sapa vs reynaers#07

florentb2009 wrote:
Tja... (onder andere) omdat de thermische isolatoren bij de CS86 ten volle worden benut, gezien de middendichting helemaal aan de raambuitenzijde ermee aansluit.

Maw. Bij de CS86 gaat men de koude zo vroeg als mogelijk tegenhouden door de middendichting helemaal aan de raambuitenzijde te leggen.

Bij SAPA verprutst men de helft van het isolatievermogen door die middendichtingsrubber halverwege de isolatorstrips te laten aansluiten

wij hebben voor de moment ook enkele offertes naast elkaar liggen:

prijs komt overeen uit:

sapa excellence 75 si met thermisch verbeterde afstandhouder (warm edge)

uf 1.0 - 2.1 W/m2K

reynaers cs 86 hi met gewone afstandhouder uf 1.5 - 1.9W/m2K

voorkeur gaat voorlopig uit naar sapa, ook omwille van de verborgen scharnieren, en de referenties van de plaatsingsfirma.

maar het voorziene schuifraam confort 125 lijkt nergens op tegenover de cp 130 van reynaers als je de cijfers naast elkaar legt.

Het lijkt erop dat we wat compromissen zullen moeten sluiten

afbeelding van marnix van glassmetal

Geregistreerd 10-03-2006

5461 berichten

Re: sapa vs reynaers#08

E 34 wrote:
florentb2009 wrote:

wij hebben voor de moment ook enkele offertes naast elkaar liggen:

prijs komt overeen uit:

sapa excellence 75 si met thermisch verbeterde afstandhouder (warm edge)

uf 1.0 - 2.1 W/m2K

reynaers cs 86 hi met gewone afstandhouder uf 1.5 - 1.9W/m2K

voorkeur gaat voorlopig uit naar sapa, ook omwille van de verborgen scharnieren, en de referenties van de plaatsingsfirma.

maar het voorziene schuifraam confort 125 lijkt nergens op tegenover de cp 130 van reynaers als je de cijfers naast elkaar legt.

Het lijkt erop dat we wat compromissen zullen moeten sluiten

seg tegen uwe sapa leverancier dat em tussen glas en vleugel van de schuifdeur een dichtingskoord steekt. Je kan dat dichtingskoord ook op nog paar andere plaatsen steken. Dat is ook het truukje dat Reynaers toepast en wijzelf ookal jaren toepassen.

Kan ik da bewijzen op papier ? Neeje ik heb daar al kleine garnaal geen geld voor om dat allemaal te laten berekenen maar als ik een thermisch fotooke laat nemen dan ziet ge zo direct het verschil.

afbeelding van E 34

Geregistreerd 15-10-2009

743 berichten

Re: sapa vs reynaers#09

Bedoel je op de aangeduide positie Marnix?

afbeelding van marnix van glassmetal

Geregistreerd 10-03-2006

5461 berichten

Re: sapa vs reynaers#0a

ja onder andere maar weet je waarom zou men zich als bouwheer beperken tot één constructeur of merk.

uiteindelijk snap ik dat niet goed. Men is altijd op zoek naar de beste oplossing maar toch aanvaard men dat een profielleverancier goed scoort met standaard ramen en shit levert inzake schuiframen.

Ik ben altijd van de politiek uitgegaan dat je voor de klant naar een oplossing moet zoeken enheb verschillende werven uitgevoerd met 2 verschillende profielen om zo de beste resultaten te krijgen

Natuurlijk is het zo dat heel wat collega's merkgebonden werken maar de is een gegeven dat niet zal blijven duren. Zeker grote fabrikanten in vooral het buitenland vertrouwen op meer dan één leverancier om een goede mix te krijgen

Schuifdeuren zijn al altijd een beetje stiefmoederlijk behandelt in onze sector.

De 3/4 beste zijn naar mijn mening en in volgorde van prestaties

Kolos van Blyweert

Schuco 160

Reynaers 155 of Gastaldello 120 afhankelijk van de glasdikte

Pagina's