Elektrisch geblindeerd glas

Buitenschrijnwerk
4109 discussies 4109 berichten
afbeelding van ----*(-*JustMe*-)*----

Geregistreerd 05-04-2006

1193 berichten

Elektrisch geblindeerd glas

Heeft er iemand een idee van de kostprijs (per m²) van elektrisch geblindeerd glas? Ik zou dit (eventueel) willen gebruiken voor de erker in de keuken. Op het moment dat het licht aangaat zou het glas geblindeerd moeten worden (via een elektrisch stroompje naar de venster)...

En wat is de prijs van zo'n venster (geen idee wat de officiële naam mag zijn) waar je wel perfect van binnen naar buiten kunt kijken, maar waar je van buiten naar binnen quasi niets ziet (bijna een spiegel)?

10Reacties

afbeelding van petert

Geregistreerd 10-11-2006

381 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#01

dat elektrisch glas kost dacht ik rond de 450 à 500 euro/m2, hoor eens bij een glasfirma voor de juiste prijs

dat spiegelend glas is een stuk goedkoper ...

afbeelding van pro-crast

Geregistreerd 11-03-2006

1000 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#02

Ik dacht eerder rond de 2000 euro/m² voor dat elektrisch ding.

Spiegelend glas is veel goedkoper maar het werkt niet meer als het buiten donker is en er binnen licht brandt.

afbeelding van rdr2180

Geregistreerd 18-03-2006

587 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#03

priva-lite van Saint Gobain

geen idee van de prijs, maar ik weet wel dat er ergens in vlaanderen een restaurant is waar ze de toiletten met zo'n glas uitgevoerd hebben. Zodra je binnengaat wordt het glas ondoorzichtig...

afbeelding van Anonymous
Anonymous (niet gecontroleerd)

Geregistreerd 01-01-1970

16717 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#04

ivm dat elektrisch glas : op Batibouw stond vorig jaar een firma die het had. Glazen deur ging van groen kleurig doorschijnend naar melkwit, niet doorschijnend.

Ben de prijs kwijt, had hem nogthans gevraagd, en mijn te herrineren dat het iets rond de 3000 - 4000 euro was.

Maar ben dus niet zeker.

Vermoed wel dat ie er dit jaar terugstaat, want het is natuurlijk een eye catcher Wink

afbeelding van jvanhambelgium

Geregistreerd 10-03-2006

1933 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#05

bij ons op het werk hebben we tientallen vierkante meters van dit glas staan beneden in onze bunker...ik kan mischien eens horen om er enkele panelen uit te prutsen :twisted:

Jan

afbeelding van ----*(-*JustMe*-)*----

Geregistreerd 05-04-2006

1193 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#06

jvanhambelgium wrote:
bij ons op het werk hebben we tientallen vierkante meters van dit glas staan beneden in onze bunker...ik kan mischien eens horen om er enkele panelen uit te prutsen :twisted:

Jan

Als je dat eens zou willen doen Biggrin , want met de prijzen die ik hier lees zal het niet voor de eerste jaren zijn... :?

afbeelding van Anonymous

Geregistreerd 01-01-1970

16717 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#07

grappige was dat die man op Batibouw zei dat zo'n deuren dikwijls werden gezet als deur van een WC :)

Daar zit je dan mooi als net op dat moment de elektriciteit uitvalt Biggrin

afbeelding van Icecoldkillahh

Geregistreerd 17-07-2006

8283 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#08

Falcon, dat werkt omgekeerd he! Als er geen stroom op staat is het mat, en als er stroom op staat is het doorzichtig. Dus als de stroom uitvalt is het mat... Dat zou goed zijn gij... Lol

afbeelding van Anonymous

Geregistreerd 01-01-1970

16717 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#09

zijt ge zeker ?

dacht dat het omgekeerd was, want anders als het niet in gebruik is staat die deur maar stroom te vreten om doorzichtig te zijn.

afbeelding van Icecoldkillahh

Geregistreerd 17-07-2006

8283 berichten

Re: Elektrisch geblindeerd glas#0a

Ik weet dat dat bij sommigen zo is, want dat stroom vreten is miminiem, want dat is een kleine condensatorke of zoiets wat 0,01 A verbruikt elke 10 dagen...

Weet niet meer hoe het technisch in elkaar zit, maar ik weet wel dat iemand ook de vraag stelde en wat als de stroom uitvalt? En hij zei, dan blijft ze zo, want dat werkt met een omgekeerde werking...

Pagina's