truth or lies ???

Buitenschrijnwerk
4108 discussies 4108 berichten
afbeelding van stijn depauw

Geregistreerd 09-05-2006

94 berichten

truth or lies ???

waarschijnlijk deel ik hetzelfde dilemma als velen onder jullie, wie zal het buitenschrijnwerk doen en welke profielen ga ik gebruiken, is het beslag wel ok en heeft de plaatser voldoende referenties...

daarom is een forum als dit een godsgeschenk en zou ook ik graag mijn ding hier kwijt willen

wij gaan een nieuwbouw zetten in oktober, vrij grote ramen, heb al 3 offertes, hieronder vindt je de prijzen, ik vermeld geen namen van plaatsers, enkel de profielen. Ik weet ondertussen dat de plaatser van de ramen ook kwaliteit om zeep kan helpen, dus ik staar me niet blind op de profielen alleen. Maar 1 ding had ik toch graag geweten. Men vertelt me dat die Van Beveren profielen van "de oude stempel" zijn, het bedrijf zou allang niet meer innoveren en is blijven stilstaan. De man in kwestie zei dat ik absoluut andere profielen moest nemen !!! Maar het prijsverschil is wel 6000 EURO natuurlijk. Kan iemand voor een KLEIN beetje opheldering zorgen want in andere posts lees ik dat Van Beveren wel kwaltitatief is, ik kan de objectieve info bijna niet meer onderscheiden van de verkoopspraatjes, wie helpt ons hier ?

plaatser A: Reynaers 30665 EURO

plaatser B: Reynaers 33500 EURO

plaatser C: Van Beveren 24580 EURO

10Reacties

afbeelding van J&J

Geregistreerd 27-03-2006

277 berichten

Re: truth or lies ???#01

Reynaerts heeft verschillende soorten profielen en Van Beveren neem ik aan ook (hoewel ik die niet echt goed ken).

Kun je er dus het type van profielen bij zetten zodat we weten wat er vergeleken wordt?

afbeelding van Thierry Gernay

Geregistreerd 11-03-2006

506 berichten

Re: truth or lies ???#02

Wreed ! Dat er zoveel indianenverhalen de ronde doen.

Reynaers is een zwaargewicht mét overdonderende marketing-budgetten.

Van Beveren is een middengewicht zonder marketing.

Wie is de béste, wie blijft stilstaan? Geen van beiden, of ze bestaan morgen niet meer. En beider balansen zijn supergezond.

Nota: ik werk met geen enkel van beiden, wij hebben zélf ons product ontwikkeld, maar moest ik als fabricant een keuze moeten maken tussen beiden, zou ik toch niet kunnen oordelen op basis van techniciteit, want ze zijn relevant evenwaardig.

Thierry, Geco

www.geco.be

Geregistreerd 09-05-2006

94 berichten

Re: truth or lies ???#03

J&J wrote:
Reynaerts heeft verschillende soorten profielen en Van Beveren neem ik aan ook (hoewel ik die niet echt goed ken).

Kun je er dus het type van profielen bij zetten zodat we weten wat er vergeleken wordt?

van beveren profielen zijn PERFECTAL 60 - 3kamersysteem - klasse 2.1

de reynaers profielen zijn CONCEPT SYSTEM 68, zij spreken ook nog over verzwaarde buitenkader 68mm, een onderdorpel om het vocht af te voeren (geen pvc kapjes), 3 puntssluiting en 15 cm hoge onderplint met ingewerkte tochtborstel

alle 3 plaatsers bieden K 1.1

afbeelding van Thierry Gernay

Geregistreerd 11-03-2006

506 berichten

Re: truth or lies ???#04

resoluut evenwaardig en zonder meer technisch goed

www.geco.be

Geregistreerd 09-05-2006

94 berichten

Re: truth or lies ???#05

Thierry Gernay wrote:
resoluut evenwaardig en zonder meer technisch goed

alvast bedankt voor de commentaar

Wink

kunnen jullie trouwens bevestigen of de beglazing een prijsstijging kent in september ? Heb me laten vertellen van wel maar zou dermate miniem zijn dat het te verwaarlozen is...

afbeelding van pluppie

Geregistreerd 10-03-2006

2216 berichten

Re: truth or lies ???#06

Je zou eens de buigmomenten van beide profielen moeten opvragen. Zeker bij grote ramen is dat van belang (je praat over verzwaarde buitenkader). Dan ga je zien dat een Vanbeveren profiel een slechter buigmoment heeft, waardoor die iets sneller doorbuigt van het gewicht.

Idem voor Aliplast profielen. Kwalitatief gezien zijn de sterkste profielen toch die van Reynaerts (TP110, tot 200kg vleugel dacht ik), qua isolatievermogen maakt het voor beiden niks uit. Heb je kleine ramen, steek die 6000 euro in andere zaken, heb je grote schuiframen, vraag dan maar zeker eens de garantie op jouw schuifraam. In mijn geval kreeg ik bij Aliplast geen garantie op mijn afmeting, maar bij Reynaerts wel.

afbeelding van marnix van glassmetal

Geregistreerd 10-03-2006

5461 berichten

Re: truth or lies ???#07

Correctie beste pluppie.

Reynaers profielen zijn zeker niet de beste integendeel.

Met buigmomenten bedoel je waarschijnlijk de weerstand en traagheidsmomenten om de correcte vaktaal te gebruiken

Als ik al de verschillende weerstandmomenten (uitgedrukt in cm3) en traagheidsmomenten (uitgedrukt in cm4) naast elkaar leg binnen een vergelijkbare serie van andere merken dan scoort Reynaers zeker niet de top van de boom. Zelfs de reeks die ik verwerk van Gastaldello heeft een waarde die 20 tot 25 % hoger ligt dan reynaers en ik verwerk zowel gastaldello als reynaers, ge kunt mij dus moeilijk beschuldigen van favoritisme.

De waardes van Aliplast en Reynaers liggen dicht bij elkaar.

Al deze gegevens zijn makkelijk terug te vinden in de technische catalogen van de fabrikanten.

200 kg bij een schuifdeur is standaard bij de meeste (lees 90 tot 95 % ) leveranciers van aluminium profielen.

Alles wat er onder zit zou eigenlijk in Belgie niet mogen worden verkocht wegens te zwakke kenmerken. Dat zijn profieltjes waar je een schuifRAAM mee kan maken maar geen deftige schuifDEUR.

Alles wat er boven zit is dan alweer bedoelt voor de erg grote schuifdeuren en superdeluxe uitvoeringen bvb vier schuivende vleugels.

Ik vraag me echter wel af wat nu de bedoeling is want jullie hebben als bouwers geen enkele boodschap aan deze zeer technische informatie die eigenlijk alleen begint te spelen als men gaat spreken over buiten normale constructies. 95 % van alle ramen kunnen worden gemaakt zonder zich daar al te veel zorgen over te maken.

en ik ga hier niet de polemiek gaan voeren over het feit dat bouwers zich niet mogen informeren, maar tussen informatie krijgen en ze juist kunnen beoordelen en verwerken is een wereld van verschil.

Ik kan u technische boekn, wel kasten vol voor jullie neus gooien en dan heb je heelwat. Almeen is dan de grote vraag wat je er gaat mee aanvangen.

En voor onze beste Stijn De Pauw heb ik goed nieuws en slecht nieuws.

Slecht nieuws is: op 01/09 gaan de glasprijzen me t 15 % naar omhoog exclusief de energietoeslag die er bovenop komt.

goed nieuws: op de prijs van dubbel glas geproduceerd zal de stijging een 8 tot 10 % zijn dus da's 5 + winst :o)))) (oh ironie of ist sarcasme)

oorzaak van deze prijsstijging is het tekort aan glas op de wereld markt.

Om die reden persen de grote glasfabrikanten ons nog eens extra uit.

afbeelding van pluppie

Geregistreerd 10-03-2006

2216 berichten

Re: truth or lies ???#08

Hoe komt het dan dat Reynaerts me zonder problemen die garantie geeft, maar Aliplast niet?

Ik heb Reynaerts schuiframen, maar de rest van mijn ramen zijn Aliplast. Mijn ramenleverancier heeft me toch wijsgemaakt dat de buigmomenten van Reynaerts een pak beter waren dan die van Aliplast (en hij verkoopt ook beiden). Hij heeft me de technische specificaties laten zien, en daar zat toch een serieus verschil op.

Niet dat ik twijfel aan jouw kennis, want je kent je stuff, 't is enkel wat mijn ramenleverancier me vertelde.

afbeelding van marnix van glassmetal

Geregistreerd 10-03-2006

5461 berichten

Re: truth or lies ???#09

pluppie wrote:
Hoe komt het dan dat Reynaerts me zonder problemen die garantie geeft, maar Aliplast niet?

Ik heb Reynaerts schuiframen, maar de rest van mijn ramen zijn Aliplast. Mijn ramenleverancier heeft me toch wijsgemaakt dat de buigmomenten van Reynaerts een pak beter waren dan die van Aliplast (en hij verkoopt ook beiden). Hij heeft me de technische specificaties laten zien, en daar zat toch een serieus verschil op.

Niet dat ik twijfel aan jouw kennis, want je kent je stuff, 't is enkel wat mijn ramenleverancier me vertelde.

;

zoals ik zei moet je de juiste reeksen met elkaar vergelijken.

De schuifdeur van aliplast is de peer en de 110 van reynaers is de appel.

Als ik de 110 vergelijk met de 155 (allebei van Reynaers) dan blijft dat ook de peer en de appel gewoon omdat het twee verschillende producten zijn hoewel beiden voor schuifdeuren zijn.

Geregistreerd 09-05-2006

94 berichten

Re: truth or lies ???#0a

Bedankt voor de technische uiteenzetting Marnix, altijd leerzaam. Ben jij van mening dat de 2 bovenvermelde profielen (perfectal en concept system) toch min of meer vergelijkbaar zijn ? Dat van die garantie (Pluppie) zal ik effe navragen bij de plaatser...

Alleszins, gezien je niet zo ver van me woont zal ik je zeker contacteren voor een offerte.

Pagina's