Wat verdient zelfstandige

Off topic
4007 discussies 4007 berichten
afbeelding van denhof

Geregistreerd 24-09-2008

374 berichten

Wat verdient zelfstandige

Hallo,

Hoe zit dat juist met de verdiensten van een zelfstandige.

Als ik werken laat uitvoeren voor bvb. 2000 euro +6% = 2120 Euro.

Moet die zelfstandige dan 120 Euro aan de fiscus doorsturen en wat is zijn winst dan? 2000 Euro?

10Reacties

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#166

nu openen de sluizen van de hel.

De btw moet de zelfstandige zeker doorstorten. Dat is geld voor de staat.

(belasting toegevoegde waarde).

Hij heeft dus 2000€ inkomende.

Maar dat is GEEN WINST eh.

Na aftrek van eventuele onkosten van materialen, investeringen en andere rechtstreekse onkosten (verplaatsing, gebruikte materialen, verzekeringen, nodig materieel, ....)

Schiet nog een som over die vergelijkbaar is met jouw brutto loon.

Dus daar moeten nog sociale lasten en belastingen op betaald worden.

De echte winst is misschien maar 1/3 van die 2000€.

afbeelding van TonyWony

Geregistreerd 08-04-2008

4841 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#167

Van die €2000 moet em ook al zn kosten aan materiaal, verzekeringen, belastingen op winst ed nog betalen hoor

edit: geklopt op snelheid door Hoow

afbeelding van binnenkort

Geregistreerd 21-09-2009

2951 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#01

... dan heeft uw aannemer 2000 euro inkomsten, waarmee hij dan zijn onkosten een beetje kan vergoeden (camionette, materiaal, verzekering,...) en zichzelf wat loon kan uitbetalen (waarop hij dan uiteraard ook nog een groot deel aan de staat afstaat) en een klein beetje winst in het bedrijf kan laten als beschikbaar kapitaal voor het voorschieten van de kosten van de volgende klant...

afbeelding van flesjespa

Geregistreerd 05-09-2006

11599 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#02

En als je iets (werkuren) in het zwart laat uitvoeren, heb jij daar een beetje winst aan, de zelfstandige véél. ;-)

-jij spaart de BTW uit

-hij spaart een veelvoud van dat bedrag uit, omdat hij geen belasting moet betalen. (vb. 880,-)

And they wonder why there is a grey economy... Wink

afbeelding van denhof

Geregistreerd 24-09-2008

374 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#03

Dus stel dat het materiaal 1000 euro kost dan is het 1000 euro die de zelfstandige verdient waar dan nog kosten afgaan voor verzekering e.d.

Dus op die 1000 euro of minder moet nog sociale lasten en belastingen betaald worden? Is dat ook 45% belasting?

En wat als hij dat bedrag van 1000 euro en die 6% die ik betaal heb niet aan de fiscus aangeeft? Wie komt dat te weten?

Geregistreerd 21-09-2009

2951 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#04

denhof wrote:
En wat als hij dat bedrag van 1000 euro en die 6% die ik betaal heb niet aan de fiscus aangeeft? Wie komt dat te weten?

Als je dat bedrag cash in zijn handje legt zonder factuur/ontvangstbewijs, ben je naief om te denken dat hij dat zal aangeven...

Als hij je een factuur opstuurt zoals het hoort, die jij dan netjes via overschrijving of zo betaalt, zal hij al straffe toeren moeten uithalen om de fiscus te ontwijken...

afbeelding van kidcool

Geregistreerd 11-03-2006

7898 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#05

flesjespa wrote:
En als je iets (werkuren) in het zwart laat uitvoeren, heb jij daar een beetje winst aan, de zelfstandige véél. ;-)

-jij spaart de BTW uit

-hij spaart een veelvoud van dat bedrag uit, omdat hij geen belasting moet betalen. (vb. 880,-)

And they wonder why there is a grey economy... Wink

was het maar zo simpel,

stel dat iedereen in het zwart zou betalen, waarmee zou hij dan zijn onkosten, taxen, verzekeringen enzomeer betalen. Dat zwart geld kun je niet zomaar op je bedrijfsrekening gaan plaatsen hoor. Hij zou zichzelf wel een pak kleren enzo kunnen kopen, wel alles zonder faktuur opnieuw hé, want officieel verdiend hem gene zak, ook niets te opzichtigs.

Een zelfstandige kan een klein deel zwart hebben, maar mag zeker niet de hoofdmoot uit maken.

Verder zouden velen al eens mogen stoppen met te denken dat zwart geld zaligmakend is voor een zelfstandige.

Geregistreerd 21-09-2009

2951 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#06

kidcool wrote:
was het maar zo simpel,

Hopelijk niet!

afbeelding van kidcool

Geregistreerd 11-03-2006

7898 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#07

binnenkort wrote:
denhof wrote:

Als je dat bedrag cash in zijn handje legt zonder factuur/ontvangstbewijs, ben je naief om te denken dat hij dat zal aangeven...

Als hij je een factuur opstuurt zoals het hoort, die jij dan netjes via overschrijving of zo betaalt, zal hij al straffe toeren moeten uithalen om de fiscus te ontwijken...

BTW die door klanten aan mij betaald worden, stort ik mooi door. Ben ik nu de idioot als zelfstandige!

Meestal kom je dat soort tegen bij verdoken particulieren die na hun uren een beetje bij klussen, verhuren enzomeer. Om dus een beetje drinkgeld bij te hebben.

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Wat verdient zelfstandige#08

zeg eens: van waar die vraag?

Denk je dat je loodgieter te veel verdient of wil je zelf zelfstandig worden?

Pagina's