Welke verf kiezen ?

afbeelding van Sleepy69

Geregistreerd 28-11-2010

89 berichten

Welke verf kiezen ?

Hallo,

ik zou mijn nieuwbouw binnenkort willen beginnen schilderen. Het gaat vooral om pleisterwerk en enkele gyproc wanden.

Graag zou ik willen weten welk merk jullie hebben gebruikt en als jullie er tevreden over zijn ?

Ik heb eerder eens geschilderd met verf van 'verf met advies' en was daar tevreden over; enkel de prijs viel wat tegen.

Ik heb nu wat mooie kleuren gevonden in het gamma van Levis maar weet niet als deze kwalitatief goed is. Ik heb gehoord dat Sikkens en Trimetal goede verf is maar weet dus niet goed welk merk te nemen. Ik wil goede verf hebben maar het moet toch betaalbaar blijven.

28Reacties

afbeelding van Regis07

Geregistreerd 03-02-2011

8519 berichten

Re: Welke verf kiezen ?

Goeie verf kost geld dat weten vele onder ons :D. Afhankelijk wat je er wilt voor betalen heb je uw kwaliteit, er is ook nog WAAR je die koopt (sommige leden weten adressen in Limburg waar de prijs zeker voordelig is voor goeie verf). Gebruikt even de zoekfunctie want dit is zeker al veel aanbod geweest.

Nu een vergelijk maken met de Gamma (huismerk), Brico (huismerk), Levis, Histor enz ... behoren tot het DHZ sigment.

Boss paint/ Sikkens/ Classidur/ Trimetal/ Sigma/ Caparol/ Tollens/ Herbol enz ... zijn van het proffesioneel sigment en het is dus appels met peren vergelijken.

Laat uw nieuwbouw voldoende drogen aleer te beginnen schilderen, zo vermijd je ongemakken.

Vergeet ook niet uw muren te fixeren!

afbeelding van Regis07

Geregistreerd 03-02-2011

8519 berichten

Goeie verf kost geld dat weten vele onder ons :D. Afhankelijk wat je er wilt voor betalen heb je uw kwaliteit, er is ook nog WAAR je die koopt (sommige leden weten adressen in Limburg waar de prijs zeker voordelig is voor goeie verf). Gebruikt even de zoekfunctie want dit is zeker al veel aanbod geweest.

Nu een vergelijk maken met de Gamma (huismerk), Brico (huismerk), Levis, Histor enz ... behoren tot het DHZ sigment.

Boss paint/ Sikkens/ Classidur/ Trimetal/ Sigma/ Caparol/ Tollens/ Herbol enz ... zijn van het proffesioneel sigment en het is dus appels met peren vergelijken.

Laat uw nieuwbouw voldoende drogen aleer te beginnen schilderen, zo vermijd je ongemakken.

Vergeet ook niet uw muren te fixeren!

afbeelding van Sleepy69

Geregistreerd 28-11-2010

89 berichten

Hallo,

het is me intussen duidelijk dat Levis niet die kwaliteit aflevert die ik dacht.

Ik ga volgende week eens informeren naar prijzen van Sikkens (en eventueel) Sigma om dit te kunnen vergelijken met bvb Bosspaint die verkocht wordt bij Colora.

Ik vermoed dat het huismerk van 'Verf met advies' ook bij deze laatste mag worden gerekend ?

Wat betreft het drogen ga ik zeker nog wachten. In een eerste fase dien ik wel enkele gyproc wanden te schilderen (wit behalve eentje in een roodtint), dus daar ga ik nu wel de verf voor nodig hebben.

afbeelding van Sleepy69

Geregistreerd 28-11-2010

89 berichten

Hallo,

het is me intussen duidelijk dat Levis niet die kwaliteit aflevert die ik dacht.

Ik ga volgende week eens informeren naar prijzen van Sikkens (en eventueel) Sigma om dit te kunnen vergelijken met bvb Bosspaint die verkocht wordt bij Colora.

Ik vermoed dat het huismerk van 'Verf met advies' ook bij deze laatste mag worden gerekend ?

Wat betreft het drogen ga ik zeker nog wachten. In een eerste fase dien ik wel enkele gyproc wanden te schilderen (wit behalve eentje in een roodtint), dus daar ga ik nu wel de verf voor nodig hebben.

afbeelding van Regis07

Geregistreerd 03-02-2011

8519 berichten

Ik vind dat je een verkeerde houding hebt door steeds te praten over die prijzen en is blijkbaar de kwaliteit u bijkomstig, allé dat gevoel heb ik. Je moet gaan voor de kwaliteit en het resultaat dat u beoogd.

Ik kan u nu al zeggen dat Boss Paints duurder dan Sikkens en Sigma.

Over dat huismerk zou ik toch even de zoekfunctie gebruiken want daar is ook al over geschreven :rolleyes:.

De gipsplaten zeker eerst fixeren en gebruikt een aangekleurde primer voor de roodtint (mijn advies). Rood is een primair kleur!

afbeelding van Regis07

Geregistreerd 03-02-2011

8519 berichten

Ik vind dat je een verkeerde houding hebt door steeds te praten over die prijzen en is blijkbaar de kwaliteit u bijkomstig, allé dat gevoel heb ik. Je moet gaan voor de kwaliteit en het resultaat dat u beoogd.

Ik kan u nu al zeggen dat Boss Paints duurder dan Sikkens en Sigma.

Over dat huismerk zou ik toch even de zoekfunctie gebruiken want daar is ook al over geschreven :rolleyes:.

De gipsplaten zeker eerst fixeren en gebruikt een aangekleurde primer voor de roodtint (mijn advies). Rood is een primair kleur!

afbeelding van poing

Geregistreerd 05-02-2010

518 berichten

Regis,

Ons huis is vanbinnen voorlopig helemaal wit geverft met levis, omdat we nog aan het verbouwen zijn waren. Ik heb dat 3 lagen gegeven en ben toch niet zo tevreden over het resultaat (veel matte vlekken op het plafond).

Nu is het tijd om opnieuw te verven en ik moet vermoeddelijk nog wat aan mijn techniek werken, maar helpt betere verf hier ook bij? En waar zit het verschil nog met betere verf vs levis, kan je dit een beetje meer verduidelijken aub?

afbeelding van smits-vinckx

Geregistreerd 05-07-2010

1061 berichten

@Regis.

Hoelang adviseer jij om te wachten tussen pleisteren en schilderen?

Bij ons start 6 augustus de bezetter, schilderen zou pas voor het voorjaar van 2013 zijn. Maar als we een even natte winter tegemoet gaan als de afgelope weken vermoed ik dat we een bouwdroger moeten zetten? Of zitten er zowiezo genoeg tijd tussen?

afbeelding van smits-vinckx

Geregistreerd 05-07-2010

1061 berichten

@Regis.

Hoelang adviseer jij om te wachten tussen pleisteren en schilderen?

Bij ons start 6 augustus de bezetter, schilderen zou pas voor het voorjaar van 2013 zijn. Maar als we een even natte winter tegemoet gaan als de afgelope weken vermoed ik dat we een bouwdroger moeten zetten? Of zitten er zowiezo genoeg tijd tussen?

afbeelding van Sleepy69

Geregistreerd 28-11-2010

89 berichten

@regis

hoi,

de prijs primeert niet maar het omgekeerde is ook niet waar, de kwaliteit verf is van belang maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar het geld eruit kan gooien.

Ik wil maar zeggen, als de verven van bvb sikkens en boss paint vergelijkbaar zijn qua kwaliteit wil ik zeker niet de duurste nemen.

Wat betreft die gyproc wand, ik heb hier nog zo'n fixeermiddel staan. Ik gebruik dus beter eerst zoiets, vervolgens die primer (die ik in dezelfde kleur wou nemen) en dan 2 eindlagen ?

Pagina's