Welk merk keukentoestellen?

Wand en Plafond
14608 discussies 14608 berichten
afbeelding van Lieve79

Geregistreerd 23-02-2009

3 berichten

Welk merk keukentoestellen?

Wij laten onze keuken op maat maken door de schrijnwerker. Qua toestellen kan hij ons niet echt gedetailleerd verderhelpen, dus ik wou eens aan jullie vragen welk merk keukentoestellen jullie aan- of afraden, en waarom. We hebben hier zoveel catalogi liggen, op den duur zie je door de bomen het bos niet meer. En bestel je dan rechtstreeks bij de leverancier?

10Reacties

afbeelding van steven claes

Geregistreerd 01-01-2009

172 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#01

Merk

Afhankelijk van 2 factoren gaan we keuze maken :

1. Welke toestellen wil ik en wat moeten ze kunnen :

De oven moest voor ons een grote zijn (2 platen en ruimte om

voldoende te kunnen insteken tegelijkertijd).

Stoomoven , keuze tussen rond of vierkant = ook verschil in tijd van

stomen.

Microgolf hoeft geen combi te zijn

Damkap moet krachtig zijn

Inductieplaat : geen voorkeur

Afwasmachine : geen voorkeur

Frigo : 0° koelvak , hoeft geen vriesvak.

Op basis van deze gegevens kwamen we bij verschillende merken uit :

Miele ,ATAG , Siemens ,..

Dan hebben we design vergeleken omdat 3 toestellen tegen onze keukenwand op 1 lijn staan moet het ook estetisch kunnen.

Daar paste Miele niet meer in , er was verschil tussen oven , microgolf en stoomoven : zonder greep , greep boven en ronde stoomoven...

2. De basisprijs voor deze toestellen en hun kwaliteit

De toestellen van ATAG kwamen mooi in 1 lijn uit , maar daar wachten we nog op 1 punt : de microgolf en stoomoven moeten er in groter formaat komen.ATAG is toch kwaliteit en belangrijk : de Batibouwvoorwaarden.bij ATAG was het vorig jaar vanaf een aantal toestellen van ATAG een fikse korting (andere merken doen dit ook hoor maar elk op hun eigen manier en voorwaarden).

Prijs : Ga voor je toestellen bij je plaatselijke electrohandelaar , in de buurt en misschien nog paar kilometer verder om verschillende prijsoffertes te laten maken.

Ga je naar Batibouw? daar kan je al veel van je vragen laten oplossen...

afbeelding van kermit

Geregistreerd 04-02-2007

296 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#02

tip : www.veiligkopen.nu

bij ons was het prijsverschil aanzienlijk tav alle andere electrozaken , vooral voor de compact inbouwovens

wij hebben AEG en in ons vorig huis whirlpool voor oven en kookplaat. de kookplaat van whirlpool was handiger, verder merk ik weinig kwaliteitsverschil . Ik kan tot nu toe (na 7 maanden gebruik) niet speciaal zeggen dat ik heel tevreden of ontevreden ben ban aeg.

we hadden eerst een losse microwave van de aldi en die werkte eigenlijk, erg genoeg, beter dan die van AEG.

afbeelding van willem_anneleen

Geregistreerd 15-11-2006

1770 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#03

idd: online bestellen, je zal zelfs goedkoper uitkomen dan de bekende "5e toestel gratis" en zo.

Ter info, wij hebben:

- gaskookplaat smeg (vrij tevregen, maar lastig om de brander ergens tussenin min. en max. te regelen)

- oven zanussi (tevreden, zeker voor wat hij gekost heeft. Temperatuur thermostaat is niet echt constant, zeker niet onder de 100gr., maar daar hebben alle elek. ovens last van, ook al kosten ze 5x zo veel)

- vaatwas siemens (zeer tevreden, hebben nog een probleem met het niet volledig drogen, maar weet niet of dat door het toestel of door het ecover-glansspoelmiddel komt)

afbeelding van 10ne

Geregistreerd 29-01-2009

79 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#04

Als jullie toestellen online aankopen, installeren jullie die dan zelf, of rekent de keukezaak/schrijnwerker hiervoor een kost per toestel aan, en welke?

afbeelding van Leopard1978

Geregistreerd 24-07-2008

420 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#05

De firma die onze keuken zal installeren is ook toevallig mijn nichtje.

Zij raden aan:

Vaatwas: Miele

Dampkap (vooral bij eiland): Novy

Voor kookplaat, oven, microgolf, koelkast: Bauknecht, Miele, Siemens, AEG, Bosch (hangt er allemaal van af welke prijs je wil betalen)

Smeg raden ze niet sterk aan.

afbeelding van Biels

Geregistreerd 14-02-2009

89 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#06

Hier adviseerde de keukenman Neff,zou het zelfde zijn als Siemens maar uitzicht van oven en micro passen beter bij elkaar.

afbeelding van McJeroen

Geregistreerd 05-12-2008

213 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#0m

Wij zijn zelf op zoek gegaan naar bijeenpassende toestellen.

Blijkbaar zijn er maar weinig merken die qua design een echt bijeenhorend setje microgolf en oven (combi) hebben.

Het antwoord van bijna alle keukenfirma's: koop dan 2 combi's...

flauw...

Ik ben uiteindelijk ook bij veiligkopen.nu uitgekomen, en heb een microgolf (HMT35M653) en combi-oven (HBC86K753N) van Bosch die heel mooi bij elkaar passen. Verder: koelkast (KIF27A51) en vaatwasser (SMV65T20EU) van Bosch, dampkap (D840) van Itho (=Novy) en een inductievuur waar ik verliefd op ben (NEFF T43H4N2) van Neff.

De totaalprijs van deze set komt online op €5899,- incl. BTW

De 'aangeraden verkoopsprijs' van deze set in België is €11.354,-. Natuurlijk kan je die wel iets goedkoper vinden, maar niet zo goedkoop als online.

De prijs die ik nu heb voor zeer goede toestellen is lager dan de prijs voor middenklasse-toestellen die ik bij een keukenwinkel kreeg.

In ieder geval moet je goed opletten voor gasvuren: die kan je best niet in Nederland kopen naar't schijnt, omdat ze daar een ander systeem hebben?

En als je je dampkap hoger wilt hangen dan de standaard 100cm, moet je zeker voor randafzuiging kiezen!

afbeelding van Kris77

Geregistreerd 15-06-2008

10756 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#07

Ik zou zeker Liebherr aanraden voor de frigo en diepvries.

verder wou ik het hier alsvolgt nemen (maken de keuken later ook zelf)

- inductiekookplaat : AEG Maxima (die plaat met kruisjes ipv cirkels op)

- oven + microgolf : waarschijnlijk ook AEG, kan nog wijzigen

- Dampkap eiland : Novy met externe motor

- Vaatwas : Miele (aangeraden hiervoor Miele tenemen door enkelen)

afbeelding van Nadorst

Geregistreerd 26-10-2008

355 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#0n

Hoi,

ik was ook eerst van plan om bij nukopen mijn toestellen te bestellen, maar heb het dan toch maar niet gedaan omwille van:

- kon even goedkoop of zelfs goedkoper in winkel op paar km van mijn deur ( www.electromax.be )

- dit maakt het ook net iets simpeler om van de garantie gebruik te maken (winkel heeft ook eigen hersteldienst voor na de garantie-periode)

- gratis levering

- gaskookplaat kon/mag toch niet uit NL komen dus dat moest ik dan zowizo nog elders halen...

- dampkap komt van bij www.electroline.be : beste prijs voor dit model en ook gratis levering

Wat hebben we uiteindelijk gekocht:

- Smeg PTS725BE 5-pits gaskookplaat voor 349€

- Smeg KD917X dampkap 750m³/u 4 snelheden voor 414€

- Samsung SN627EPNSQ koel-vries combo 82cm breed voor 739€ (dit kon effectief wel 30€ goedkoper ofzo in NL maar voor bovenvermelde redenen toch maar niet gedaan dus)

- Siemens HF26056EU (inbouw)microgolfoven 1000W voor 379€

- Siemens HB750551F pyrolyse oven voor 679€

- Whirlpool for IKEA RENLIG DWH B00 W vaatwasser aan 1€ Dirol (aktie bij aankoop keuken twv van min. 2500€)

Waarom net deze toestellen:

- mooi design vuur en dan maar bijpassende dampkap ook genomen (en is nog deftig ook: power/geluid/randafzuiging/4 speeds/prijs)

- verliefd geworden op koelkast: perfecte grootte voor onze keuken én zonder water-/ijsdispenser shit in de deur

- siemens oven wegens pyrolyse, deftig merk en goeie prijs + dan ook maar microgolf v zelfde merk

- vaatwas, mja... 1€... kunde ni voor sukkelen hé, ook al is het kapot na 1j (maar dan nog, is met 5j garantie, lol)

- wel wat angst voor de betrouwbaarheid van Smeg, maar aan een gaskookplaat kan weinig (elektronisch) kapotgaan denk ik dan?

Succes met je keuzes/zoektocht Wink

afbeelding van McJeroen

Geregistreerd 05-12-2008

213 berichten

Re: Welk merk keukentoestellen?#08

Die winkel www.electromax.be lijkt me interessant om mijn dampkap te kopen. Itho (Nederlands) is hetzelfde als Novy (Belgisch), met dat verschil dat raar maar waar de Belgische versie goedkoper is dan de Nederlandse...

Maar voor de rest vind ik dat ze daar bitter weinig keuze hebben...

Of mis ik ergens iets?

Pagina's