• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Welke tape

Lid geworden
24 mrt 2007
Berichten
259
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb ik nodig om een reeds geschilderde muur af te plakken (hoeken) zodat de verf er niet mee af komt bij verwijderen tape.



Dank U
 
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
96
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik koop altijd paarse voor gevoelige ondergronden bij een schilderswinkel in Gent. Ik ken het merk eigenlijk niet ;-)

Dus daar ben je niet veel meer, zeker?

He, ik vind 'm net op internet: http://www.cheneco.com/article/CH005001 ... paars.html

Ik koop ook altijd de brede rol, dan heb je meer plaats om te smossen ;-)

Werkt perfect!!
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
216
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik gebruik altijd de paarse schilderstape van Kip. Te koop in de betere doe-het-zelf zaak of in de verfspeciaalzaak.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik gebruik witte voor geschilderde oppervlakten

Er bestaan veel verschillende soorten en merken.

ga naar een verfspeciaalzaak en men zal u wel de juiste tape geven.
 
Lid geworden
12 okt 2007
Berichten
1.009
Waarderingsscore
0
Punten
0
en ik maar mm voor mm schilderen zonder afplakken :(
 
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
613
Waarderingsscore
0
Punten
0
joost vdk wrote:
goudkleurige tape van 3 M



Als je er zeker van bent dat je verf een goede hechting heeft op de ondergrond, dan geeft de goudkleurige tape de strakste lijn.

Meestal word er afgeplakt op verf met witte of paarse tape, omdat deze minder hard kleven en dus de kans op het lostrekken van de verf heel miniem is.
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
Die gouden gebruik ik idd ook niet op recent geschilderde opp, te veel kans dat de verf er ook weer af komt.



Laatst heb ik die wel gebruikt bij gebrek aan andere maar ik had de tape niet durven aanwrijven met als gevolg dat er verf onder de tape gekropen was
 
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
952
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb gisteren die goudkleurige van 3M gebruikt. Gevolg: verf van de muur getrokken (enkele weken geleden geschilderd). Geen aanrader dus.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.770
Waarderingsscore
0
Punten
0
heb me laatste keer ook laten overhalen voor witte van 3m, maar op plafond bleef hij niet eens kleven.



Met paarse beste resultaten. ik kleef hem wel altijd eerst tegen een ongeverfde muur en dan bijna nooit verf mee
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
die gele tape is goed als je niet als een gek hem gaat aanduwen.

kans dat je toch verf meehebt...ja soms wel maar meer niet dan wel.



de paarse tape kleeft minder hard en als je een rechte lijn wil dan spuit je een fijne streep acylsilicone op de rand en strijk je het met een vinger plat en schilder erover...tape onmiddellijk aftrekken en je hebt een perfect rechte lijn.



tape is van merk : storch
 
Lid geworden
23 jan 2007
Berichten
15.605
Waarderingsscore
1
Punten
0
stoffie wrote:
heb me laatste keer ook laten overhalen voor witte van 3m, maar op plafond bleef hij niet eens kleven.



Met paarse beste resultaten. ik kleef hem wel altijd eerst tegen een ongeverfde muur en dan bijna nooit verf mee

Muur mag zeker niet vettig of vuil zijn want dan blijft het idd niet kleven, zo slecht plakt dat :p
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan