Hoe coax/sat aansluiten op Niko

Wand en Plafond
14598 discussies 14598 berichten
afbeelding van Nick

Geregistreerd 21-08-2006

2380 berichten

Hoe coax/sat aansluiten op Niko

Bij volgend product, hoe sluit je daar de coax op aan? Ik zie achteraan twee aansluitpunten met twee pijlen die in tov richting wijzen.

Moet ik een sat-kabel én een gewone kabel hebben in m'n inbouwpotje om dit aan te sluiten, of slechts één? Misschien een stomme vraag, maar ik zie het niet direct.

10Reacties

afbeelding van TomEnNatalie

Geregistreerd 20-04-2007

1397 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#01

die pijltjes dienen om aan te duiden welke lijn binnekomend is en welke lijn vertrekkend is. Dit dient om coax door te lussen.

afbeelding van Nick

Geregistreerd 21-08-2006

2380 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#02

Aha! Dus ... Ik sluit hier gewoon één sat coax op aan, klopt?

Dus als ik gewone kabel heb in m'n huis (Telenet, niet digitaal) en ik heb TV-Vlaanderen om in de living de voordelen van digitale TV te hebben, dan kan ik m'n bedrading niet zo organiseren dat ik per aansluitpunt kan kiezen of ik analoog ga kijken (via Telenet analoog) of satteliet via decoder? Als je begrijpt wat ik bedoel Smile

afbeelding van Johnnyke

Geregistreerd 10-09-2008

84 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#03

Nick wrote:
Aha! Dus ... Ik sluit hier gewoon één sat coax op aan, klopt?

Dus als ik gewone kabel heb in m'n huis (Telenet, niet digitaal) en ik heb TV-Vlaanderen om in de living de voordelen van digitale TV te hebben, dan kan ik m'n bedrading niet zo organiseren dat ik per aansluitpunt kan kiezen of ik analoog ga kijken (via Telenet analoog) of satteliet via decoder? Als je begrijpt wat ik bedoel Smile

Nee, dat gaat niet met deze van Niko.

Er bestaan wel andere waarbij je 3 aansluitingen hebt, 1 voor TV / Radio en 1 voor Sat:

Dan kan je wel wisselen maar moet je nog steeds de kabel aan de doos hersteken.

Greetz, Johnny

afbeelding van TomEnNatalie

Geregistreerd 20-04-2007

1397 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#04

Ik denk dat het die is dat Nick zegt, of toch tenminste op de foto te zien is. Vermits je zegt dat je maar 2 aansluitingen ziet achteraan denk ik toch dat je de gewone TV/FM doos hebt.

afbeelding van Nick

Geregistreerd 21-08-2006

2380 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#05

TomEnNatalie wrote:
Ik denk dat het die is dat Nick zegt, of toch tenminste op de foto te zien is. Vermits je zegt dat je maar 2 aansluitingen ziet achteraan denk ik toch dat je de gewone TV/FM doos hebt.

Het is de uitvoering met sat-mogelijkheid. Maar zoals ik het begrijp sluit je hier ten hoogste één (doorvoer-mogelijkheid genegeerd) kabel op aan.

Dus: niet een gewone telenetkabel EN een speciale sat-kabel waardoor je later op die plaats kan kiezen of je analoog kijkt of digitaal via sat.

afbeelding van Roover

Geregistreerd 09-01-2007

1191 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#06

TomEnNatalie wrote:
die pijltjes dienen om aan te duiden welke lijn binnekomend is en welke lijn vertrekkend is. Dit dient om coax door te lussen.

Mag je coax tussen verschillende TV-punten doorlussen ? :shock:

Heb net overal enkele kabels gelegd naar slaapkamers etc... :cry:

afbeelding van de mario

Geregistreerd 30-08-2008

4444 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#07

Roover wrote:
Mag je coax tussen verschillende TV-punten doorlussen ? :shock:

Heb net overal enkele kabels gelegd naar slaapkamers etc... :cry:

denk niet dat je er slecht hebt aan gedaan.

afbeelding van eleksteve

Geregistreerd 02-10-2006

154 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#08

Op de niko sokkel die je daar afbeeld (17009550)heb je toch maar een aansluitpunt?

Der zijn inderdaad twee openingen (toekomend en vertrekkend) maar dat is gewoon omdat de behuizing van al hun sokkels dezelfde is, enkel het binnenwerk verschilt. (er is enkel een vijs in de toekomende uitsparing om je kabel vast te zetten.

Bedoeling is dat je een coaxkabel plaatst (liefst satt kabel) van een centraal punt naar ieder aftakpunt. Op dit centraal punt komt de kabel(s) van je schotel en de kabel van telenet toe. Dmv een mixer op dit punt worden de signalen van beide omgezet in een verschillende bandbreedte, waardoor je via een coax zowel satt/gewone tv en radio op je aftakpunt (sokkel)krijgt.

afbeelding van Den ouwe

Geregistreerd 24-09-2007

49 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#09

eleksteve wrote:
Op de niko sokkel die je daar afbeeld (17009550)heb je toch maar een aansluitpunt?

Der zijn inderdaad twee openingen (toekomend en vertrekkend) maar dat is gewoon omdat de behuizing van al hun sokkels dezelfde is, enkel het binnenwerk verschilt. (er is enkel een vijs in de toekomende uitsparing om je kabel vast te zetten.

Bedoeling is dat je een coaxkabel plaatst (liefst satt kabel) van een centraal punt naar ieder aftakpunt. Op dit centraal punt komt de kabel(s) van je schotel en de kabel van telenet toe. Dmv een mixer op dit punt worden de signalen van beide omgezet in een verschillende bandbreedte, waardoor je via een coax zowel satt/gewone tv en radio op je aftakpunt (sokkel)krijgt.

Toch nog een klein vraagje. Misschien een domme vraag, maar vermits er geen domme vragen bestaan stel ik ze toch maar:

Bij het aansluiten van die caoxkabel op de inbouwsokkel van Niko (telenet internet kabel) krijg je zowel signaal op de uitgang TV als op de uitgang FM (radio)?

:oops:

afbeelding van tommytjen

Geregistreerd 05-04-2008

151 berichten

Re: Hoe coax/sat aansluiten op Niko#0a

inderdaad, doorverbinden in de doosjes is ongeloofelijk slecht!!! Hierdoor kan je signaal met 20 dB zakken. Als je gewone tv van Telenet aansluit op je tv-doosje heb je sowieso tv en radio.

Pagina's