Verven Gamma, Brico, ...

Wand en Plafond
14597 discussies 14597 berichten
afbeelding van Louise

Geregistreerd 19-06-2006

146 berichten

Verven Gamma, Brico, ...

Dit weekend start ik met de schilderswerken in ons nieuwe huis. Heb nog geen exacte berekening gemaakt, maar ik vrees dat er mij een 300-tal m² staan op te wachten.

Gezien onze wanden opgebouwd zijn met gyproc (HSB), zal ik eerst een primer plaatsen, gevolgd door twee lagen verf.

Mijn vraag is: iemand ervaringen met de huismerken verf van de gekende DHZ-zaken? Zijn deze kwaliteitsvol?

Ter info: alles wordt gewoon wit geschilderd.

10Reacties

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#01

goedkoop en niet kwaliteitsvol

afbeelding van Eddo

Geregistreerd 19-10-2006

27 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#02

Ik zie dat je alles wit wil schilderen, dus wil je waarschijnlijk ook gaan voor die naamloze megavoordeelpotten van 10 liter of meer.

Ik heb al veel geprobeerd, maar kom steeds tot de zelfde conclusie: ik laat me niet meer verleiden door die 10liter potten + zoveel liter gratis tegen een zeer lage prijs. De kwaliteit is er ook naar. Die voordeelverf is bijna puur water, en dekt langs geen kanten, waardoor je meer potten nodig hebt om alles fatsoenlijk te krijgen. Deze flutverf is misschien ideaal als primer of als basis onder behangpapier, maar dat is ook alles.

Ikzelf ga voortaan voor de merkartikelen. Iets duurder, maar ook beter.

Waar ik wel heel goede ervaringen mee heb is de Dulux huisverf van Brico (is ook niet supervoordelig, maar naar mijn oordel wel kwalitatief ok)

afbeelding van Pigjes

Geregistreerd 06-04-2007

3203 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#03

Ik heb al met alle kwaliteiten verven gewerkt in het verleden: duur en goedkoop. Mijn voorkeur gaat naar de tweede kwaliteit mengverf van Gamma. De duurdere is te blinkend en dekt minder, de goedkopere is te amper. De middelste soort mengverf vind ik super. Dekt makkelijk, wast goed af als je er een bord spagetti tegen keilt, of moderspatten, enz.

afbeelding van FatmanBert

Geregistreerd 23-01-2007

7286 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#04

Pigjes... je hebt mij al verschrikkelijk hard doen lachen moet ik eerlijk zeggen. Dat moet daar nogal aan toegaan bij jullie Lol

Ik zou ook die goedkope potten verf vermijden. Dubbel werk, dubbel veel nodig en uiteindelijk even duur als een kwalitatievere verf. Zoals iedereen hier, spreek ik uit ervaring...

afbeelding van LT

Geregistreerd 02-01-2007

728 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#05

Latex-verf in die goedkope potten dekt inderdaad langs geen kanten. Ok, laagske (of 2) meer en da komt wel in orde, en dan ben je nog goedkoper af als ge 't zelf doet...

Waar ik dan ook weer tevreden van ben is de grondverf (lak... voor hout) van de gamma.

afbeelding van Simber

Geregistreerd 12-07-2006

209 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#06

Die van de gamma vind ik niet slecht. Ze rolt toch bij sikkens van de band.

afbeelding van Carembeu

Geregistreerd 06-04-2006

122 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#07

Ik heb alles geschilderd met Faust verf van de Makro. Ik heb daar absoluut geen klagen over. Dekt naar mijn mening veel beter dan sommige duurdere verven.

afbeelding van bjodes

Geregistreerd 14-02-2007

117 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#08

Mijn pa en broer zijn schilder van beroep en die vertelden zelfs dat ik beter verf van de Gamma kocht. Zeker voor de appartementen die ik in het verleden gehuurd heb.

Is toch OK kwaliteit en kost geen stukken van mensen.

afbeelding van Chris

Geregistreerd 12-03-2006

873 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#09

Heb alles met Levis+Trimetal geverfd. Goedkope verf mijd ik. Goedkoop is vaak duurkoop Wink

afbeelding van Shell

Geregistreerd 24-11-2006

441 berichten

Re: Verven Gamma, Brico, ...#0a

Wij gebruiken altijd Stellatex van trimetal, zeer tevreden van. Is een tussenprijsklasse. De grote voordeelpotten zijn inderdaad dikke bazaar, niet doen zou ik zeggen.

Pagina's