Afwerken bad / tegelen

Wand en Plafond
14598 discussies 14598 berichten
afbeelding van Flaming Moe

Geregistreerd 13-03-2006

1559 berichten

Afwerken bad / tegelen

Ik ben begonnen met het metsen van muurtjes rondom mijn bad...

De muurtjes zijn voor de stevigheid want we willen nog een boord van een 10 tal cm rondom het bad...'t moet voorzien zijn op nen olifant want zelf weeg ik tegenwoordig zo'n 100 kilo Sad

Nu zou ik voor het tegelen alles mooi willen afwerken met gyproc (of een ander materiaal).

Wat is hiervoor het beste?

- Gyproc (groene)

- Wedi platen

- Lux elementen / platen

- ...

Graag raad want deze week moet het af zijn...

10Reacties

afbeelding van jason

Geregistreerd 29-03-2006

289 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#01

hoi,

is het niet mogelijk dit te laten mee plakken door de plakker (als hij nog niet geweest is)

Anders gewoon met gyproc de wr(groene) platen afwerken met plekgips mooi pas zetten.

Hier gaat ons bad omkasting gedaan worden met ytong (op zijn zijde) en daar gewoon op laten tegelen. Blijft enkel nog de vraag of hier een kerdi mat nodig gaat zijn ja of neen, aangezien het de buite kant van het bad gaat zijn, enkel hier en daar een beetje water aan gaat komen als ons kindje te ruw(spelen) is in bad.

Wat het gewicht betreft, het bad staat toch ook op zijn steunpoten wat al heel veel van het gewicht opvangt aangezien je toch je ene been al in bad hebt voor je op de omkasting steun zoekt.

Mvg,

Jason

afbeelding van greet

Geregistreerd 14-06-2006

119 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#02

we hebben hier het muurtje in Ytong, en daar rechtstreeks op getegeld, ging perfect

afbeelding van Flaming Moe

Geregistreerd 13-03-2006

1559 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#03

jason wrote:
hoi,

is het niet mogelijk dit te laten mee plakken door de plakker (als hij nog niet geweest is)

Anders gewoon met gyproc de wr(groene) platen afwerken met plekgips mooi pas zetten.

Hier gaat ons bad omkasting gedaan worden met ytong (op zijn zijde) en daar gewoon op laten tegelen. Blijft enkel nog de vraag of hier een kerdi mat nodig gaat zijn ja of neen, aangezien het de buite kant van het bad gaat zijn, enkel hier en daar een beetje water aan gaat komen als ons kindje te ruw(spelen) is in bad.

Wat het gewicht betreft, het bad staat toch ook op zijn steunpoten wat al heel veel van het gewicht opvangt aangezien je toch je ene been al in bad hebt voor je op de omkasting steun zoekt.

Mvg,

Jason

't is al geplakt...dus om het mee te laten plakken zijn we nu te laat Wink

met gewicht opvangen bedoel ik vooral wanneer iemand op de getegelde rand gaat zitten...niet zo zeer wanneer je in bad zit ofzo.

ik heb er wel een beetje schrik voor dat die groene gyproc na een tijdje zal rotten ofzo...als je iets nats (een bus shampoo of iets dergelijks) op de rand naast het bad plaatst. of kan die groene gyproc daar tegen?

bestaan er goede produkten om het nog eens extra waterdicht te maken?

afbeelding van Finch

Geregistreerd 19-04-2006

22 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#04

Wij dachten ons bad "af te kasten", met een lattenwerk van kepers (6 op 4 bv.) met daartegen een watervaste MDF plaat. Vervolgens komen de tegels rechtstreeks op deze MDF.

afbeelding van dirkvis1968

Geregistreerd 08-04-2006

71 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#05

is er iemand dia een bad plaatst of geplatst heeft met een meegeleverde acryl wand aan 2 zijden. (masagebad)

Plaats men zo'n bad nu ook op de welfsels of op de chappe???

Belangrijk om te weten voor chapper komt

afbeelding van selemg

Geregistreerd 11-03-2006

1058 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#06

ik heb het gedaan met luxelement, gemakkelijk en volgens mij beter dan groene gyproc.

kosste wel 39euro/plaat

afbeelding van jason

Geregistreerd 29-03-2006

289 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#07

jason wrote:
hoi,

Mvg,

Jason

VERANDERING:

Naar aanleiding van topic starter hebben we ook besloten om een omkadering te maken van 20cm rond het bad en laten betegelen...20cm omdat ik overschot aan dakspanten had, mijn omkasting hiermee gemaakt...zal afgewerkt worden met groene gyprocplaten en daar zal ik op laten tegelen...dit zal zeker het gewicht kunnen dragen, spanten(liggers) om de 40cm ondersteund door een verticale spant...hier kunnen olifantjes hun dansje op doen :p

binnenkant omkasting(zijkant, vloer) zal geisoleerd worden met vaste iso-platen(ook nog overschot)...

Mvg,

Jason

afbeelding van bouwkriebeltje

Geregistreerd 30-11-2006

712 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#08

Wij hebben ook omkaderin met Ytongblokken!

Tip: wij hebben het bad een "zwevend effect" gegeven, gewoon zo gedaan zodat ge er met uw voeten nog onder kunt (vb om haartjes van kinderen te wassen) Hier spreken ze ook al van een Kerdi-mat...

afbeelding van koenDW

Geregistreerd 13-09-2006

460 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#09

wat bedoel je met zwevend? Heb je daar een foto van?

afbeelding van bouwkriebeltje

Geregistreerd 30-11-2006

712 berichten

Re: Afwerken bad / tegelen#0a

Nee, maar we hebben dat gezien bij onze vloeder thuis, heel mooi!

Eigenlijk gewoon met een terugvallende plint werken.

www.rosco.be/pdf/BADKAMERINRICHTING_NL.pdf (ctrl en f voor zoekfuctie "terugvallende plint" in document.)

Blijkbaar doen sommige mensen daar ook nog een lichtslang onder voor het helemaal mooi te maken.

Pagina's