• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Afwerken bad / tegelen

Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.551
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik ben begonnen met het metsen van muurtjes rondom mijn bad...

De muurtjes zijn voor de stevigheid want we willen nog een boord van een 10 tal cm rondom het bad...'t moet voorzien zijn op nen olifant want zelf weeg ik tegenwoordig zo'n 100 kilo :(



Nu zou ik voor het tegelen alles mooi willen afwerken met gyproc (of een ander materiaal).



Wat is hiervoor het beste?



- Gyproc (groene)

- Wedi platen

- Lux elementen / platen

- ...



Graag raad want deze week moet het af zijn...
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
281
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoi,



is het niet mogelijk dit te laten mee plakken door de plakker (als hij nog niet geweest is)



Anders gewoon met gyproc de wr(groene) platen afwerken met plekgips mooi pas zetten.



Hier gaat ons bad omkasting gedaan worden met ytong (op zijn zijde) en daar gewoon op laten tegelen. Blijft enkel nog de vraag of hier een kerdi mat nodig gaat zijn ja of neen, aangezien het de buite kant van het bad gaat zijn, enkel hier en daar een beetje water aan gaat komen als ons kindje te ruw(spelen) is in bad.



Wat het gewicht betreft, het bad staat toch ook op zijn steunpoten wat al heel veel van het gewicht opvangt aangezien je toch je ene been al in bad hebt voor je op de omkasting steun zoekt.



Mvg,

Jason
 
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
118
Waarderingsscore
0
Punten
0
we hebben hier het muurtje in Ytong, en daar rechtstreeks op getegeld, ging perfect
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
1.551
Waarderingsscore
1
Punten
0
jason wrote:
hoi,



is het niet mogelijk dit te laten mee plakken door de plakker (als hij nog niet geweest is)



Anders gewoon met gyproc de wr(groene) platen afwerken met plekgips mooi pas zetten.



Hier gaat ons bad omkasting gedaan worden met ytong (op zijn zijde) en daar gewoon op laten tegelen. Blijft enkel nog de vraag of hier een kerdi mat nodig gaat zijn ja of neen, aangezien het de buite kant van het bad gaat zijn, enkel hier en daar een beetje water aan gaat komen als ons kindje te ruw(spelen) is in bad.



Wat het gewicht betreft, het bad staat toch ook op zijn steunpoten wat al heel veel van het gewicht opvangt aangezien je toch je ene been al in bad hebt voor je op de omkasting steun zoekt.



Mvg,

Jason



't is al geplakt...dus om het mee te laten plakken zijn we nu te laat :wink:



met gewicht opvangen bedoel ik vooral wanneer iemand op de getegelde rand gaat zitten...niet zo zeer wanneer je in bad zit ofzo.



ik heb er wel een beetje schrik voor dat die groene gyproc na een tijdje zal rotten ofzo...als je iets nats (een bus shampoo of iets dergelijks) op de rand naast het bad plaatst. of kan die groene gyproc daar tegen?



bestaan er goede produkten om het nog eens extra waterdicht te maken?
 
Lid geworden
19 apr 2006
Berichten
22
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij dachten ons bad "af te kasten", met een lattenwerk van kepers (6 op 4 bv.) met daartegen een watervaste MDF plaat. Vervolgens komen de tegels rechtstreeks op deze MDF.
 

dirkvis1968

Nieuw Lid
Lid geworden
8 apr 2006
Berichten
71
Waarderingsscore
0
Punten
6
is er iemand dia een bad plaatst of geplatst heeft met een meegeleverde acryl wand aan 2 zijden. (masagebad)



Plaats men zo'n bad nu ook op de welfsels of op de chappe???



Belangrijk om te weten voor chapper komt
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.007
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik heb het gedaan met luxelement, gemakkelijk en volgens mij beter dan groene gyproc.

kosste wel 39euro/plaat
 
Lid geworden
29 mrt 2006
Berichten
281
Waarderingsscore
0
Punten
0
jason wrote:
hoi,



is het niet mogelijk dit te laten mee plakken door de plakker (als hij nog niet geweest is)



Anders gewoon met gyproc de wr(groene) platen afwerken met plekgips mooi pas zetten.



Hier gaat ons bad omkasting gedaan worden met ytong (op zijn zijde) en daar gewoon op laten tegelen. Blijft enkel nog de vraag of hier een kerdi mat nodig gaat zijn ja of neen, aangezien het de buite kant van het bad gaat zijn, enkel hier en daar een beetje water aan gaat komen als ons kindje te ruw(spelen) is in bad.



Wat het gewicht betreft, het bad staat toch ook op zijn steunpoten wat al heel veel van het gewicht opvangt aangezien je toch je ene been al in bad hebt voor je op de omkasting steun zoekt.



Mvg,

Jason



VERANDERING:

Naar aanleiding van topic starter hebben we ook besloten om een omkadering te maken van 20cm rond het bad en laten betegelen...20cm omdat ik overschot aan dakspanten had, mijn omkasting hiermee gemaakt...zal afgewerkt worden met groene gyprocplaten en daar zal ik op laten tegelen...dit zal zeker het gewicht kunnen dragen, spanten(liggers) om de 40cm ondersteund door een verticale spant...hier kunnen olifantjes hun dansje op doen :p

binnenkant omkasting(zijkant, vloer) zal geisoleerd worden met vaste iso-platen(ook nog overschot)...



Mvg,

Jason
 
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
698
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben ook omkaderin met Ytongblokken!



Tip: wij hebben het bad een "zwevend effect" gegeven, gewoon zo gedaan zodat ge er met uw voeten nog onder kunt (vb om haartjes van kinderen te wassen) Hier spreken ze ook al van een Kerdi-mat...
 

koenDW

Lid
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
453
Waarderingsscore
0
Punten
16
wat bedoel je met zwevend? Heb je daar een foto van?
 
Lid geworden
30 nov 2006
Berichten
698
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nee, maar we hebben dat gezien bij onze vloeder thuis, heel mooi!



Eigenlijk gewoon met een terugvallende plint werken.



www.rosco.be/pdf/BADKAMERINRICHTING_NL.pdf (ctrl en f voor zoekfuctie "terugvallende plint" in document.)



Blijkbaar doen sommige mensen daar ook nog een lichtslang onder voor het helemaal mooi te maken.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.672
Waarderingsscore
0
Punten
0
omkasting van bad is aan te raden met ytong of luxplaten, zeker niet met gyproc, indien toch met gyproc, zeker eerst kerdimat plaatsen.
 
Lid geworden
25 mrt 2006
Berichten
117
Waarderingsscore
0
Punten
0
Nog een vraagje :



Wij gaan ook ons badmuurtje uit ytong maken, maar ons muurtje zou lopen van muur tot muur (2m90 lang). Ons bad is maar 1m80 en de rest zou ook toegemaakt worden (bovenkant) zodat je een zitbank creëert in het verlengde van het bad. Als jullie snappen wat ik bedoel ...



Hoe maak je dat nu aan de bovenkant toe zodat je daar tegels kan opleggen? Bestaan daar speciale elementen voor?
 

teizman

Zeer Actief lid
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
1.270
Waarderingsscore
3
Punten
38
zou het powerpanel H20 niet heel geschikt zijn hiervoor (is van Fermacell- Xella)



Ik denk deze te gebruiken voor een valse wand met aan één kant een douche en wat verderop een bad) Volgens mij moet deze ook ideeaal zijn omdat die wat zwaarder is en hierdoor beter het geluid moet tegenhouden. (want aan de andere kant van de valse wand zit een slaapkamer)





Hoe dan ook is dit misschien ook goed om een bad mee af te werken....





teizman
 

HansBae

Nieuw Lid
Lid geworden
15 mrt 2006
Berichten
64
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij gaan rond ons bad eveneens met ytong afwerken. Nadien is het de bedoeling dat hier kurk op gelijmd wordt.



1) kan dit op ytong?

2) hoe ytong afwerken zodat het vlak genoeg is om kurk op te plaatsen? Laten pleisteren?



S.
 

patjer1

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
1.028
Waarderingsscore
0
Punten
36
Niemand last van de oneffenheden bij de omkasting uit Ytong?
 

koenDW

Lid
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
453
Waarderingsscore
0
Punten
16
oneffenheden? als je die bezet met tegels heb je daar toch geen last van?
 

patjer1

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
1.028
Waarderingsscore
0
Punten
36
Met tegels niet lijkt me, maar als je mozaïk neemt moet er toch al minder lijm op, dan wel denk ik.
 

Gregory

Lid
Lid geworden
20 mei 2006
Berichten
738
Waarderingsscore
0
Punten
16
Als ik het goed begrijp hebben de mensen die ytong blokken gebruikt hebben naast de rand van het bad dus aan de bovenkant een breedte die ook betegeld wordt, dus het ytong blok komt niet in de rand van het bad?



Welke is de aangewezen maat van ytong blokken? En hoeveel mag de breedte zijn naast de rand van het bad zodat je er nog gemakkelijk in en uit kan stappen.
 
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
171
Waarderingsscore
0
Punten
0
35 jaar geleden een stuk gewone (!) gyproc in het douche gedeelte betegeld en 5 jaar geleden de douche met Luxelementen uitgebreid.

Allebei nog intact, zou nu wel minimum groene Gyproc nemen.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan