Bod uitbrengen op vraagprijs woning (aankoop via de bouwfirma) zinvol?

afbeelding van jelleken

Geregistreerd 13-08-2013

20 berichten

Bod uitbrengen op vraagprijs woning (aankoop via de bouwfirma) zinvol?

Zoals mijn vraag het voorstelt:

Wanneer een bouwfirma een huis voor een bepaalde prijs aanbiedt, is het dan nog zinvol of gebruikelijk dat men zelf een bod uitbrengt dat lager ligt dan zijn prijs.

Bijvoorbeeld als ik hem daarbij de zekerheid van aankoop van de woning bied...

In de lijn dus van het "bieden" op een huis van een particulier, waar dat dus wél gebruikelijk is.

noot: het gaat om een huis uit een reeks gerenoveerde huizen, waarvan er intussen al twee verkocht zijn... of deze mensen ook een bod deden weten we natuurlijk niet.

Zo die dat niet deden/durfden/wilden doen, dan zal de verkoper dat natuurlijk aangrijpen als argument om het voor ons ook niet toe te staan, denk ik dan.

Wij onderhandelen rechtstreeks met de firma die ook instond voor de aankoop en volledige renovatie van die panden.

graag jullie ervaringen.

23Reacties

afbeelding van charel

Geregistreerd 09-04-2010

6339 berichten

Re: Bod uitbrengen op vraagprijs woning (aankoop via de bouwfirma) zinvol?

jelleken;1857078 wrote:
Zoals mijn vraag het voorstelt:

Wanneer een bouwfirma een huis voor een bepaalde prijs aanbiedt, is het dan nog zinvol of gebruikelijk dat men zelf een bod uitbrengt dat lager ligt dan zijn prijs.

Bijvoorbeeld als ik hem daarbij de zekerheid van aankoop van de woning bied...

In de lijn dus van het "bieden" op een huis van een particulier, waar dat dus wél gebruikelijk is.

noot: het gaat om een huis uit een reeks gerenoveerde huizen, waarvan er intussen al twee verkocht zijn... of deze mensen ook een bod deden weten we natuurlijk niet.

Zo die dat niet deden/durfden/wilden doen, dan zal de verkoper dat natuurlijk aangrijpen als argument om het voor ons ook niet toe te staan, denk ik dan.

Wij onderhandelen rechtstreeks met de firma die ook instond voor de aankoop en volledige renovatie van die panden.

graag jullie ervaringen.

Dat is altijd zinvol. En je zal aan de reactie wel merken of men hier ontvankelijk voor is.

Laat dan wel niet blijken dat de vraagprijs voor jullie eventueel ook een optie is.

afbeelding van kAd

Geregistreerd 24-04-2013

328 berichten

zeker als het al in afgewerkte staat is (dus dat ze er niets meer aan moeten doen na jullie bod).

wat tips: doe het bod een week voor het einde van de maand (met wat chance heeft de verkoper nog zijn targets niet gehaald = meer kans dat hij geïnteresseerd is en dat hij de resterende week gebruikt om zijn baas te overtuigen)

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10371 berichten

kAd;1857196 wrote:
zeker als het al in afgewerkte staat is (dus dat ze er niets meer aan moeten doen na jullie bod).

wat tips: doe het bod een week voor het einde van de maand (met wat chance heeft de verkoper nog zijn targets niet gehaald = meer kans dat hij geïnteresseerd is en dat hij de resterende week gebruikt om zijn baas te overtuigen)

Verkoper die elke maand een moord zou plegen voor zijn targets ...:( ...

Ik zit ook in de verkoop ... en wij werken niet met marges op omzet maar eerder met een systeem dat naar de "gros margins" kijkt ... en dan nog verspreid over meerdere mensen ...

VTW's die verkopen met alleen hun commissie in gedachte ... zijn doorgaans geen echte "hulp" voor een firma ... je moet tenminste uw werkgever ook de kans geven uw vast loon , uw firmawagen en de rest van de vaste kosten terug te verdienen ...

k.b.

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10371 berichten

kAd;1857196 wrote:

Ik zit ook in de verkoop ... en wij werken niet met marges op omzet maar eerder met een systeem dat naar de "gros margins" kijkt ... en dan nog verspreid over meerdere mensen ...

VTW's die verkopen met alleen hun commissie in gedachte ... zijn doorgaans geen echte "hulp" voor een firma ... je moet tenminste uw werkgever ook de kans geven uw vast loon , uw firmawagen en de rest van de vaste kosten terug te verdienen ...

k.b.

afbeelding van sal6

Geregistreerd 23-07-2012

205 berichten

In jullie plaats zou ik het zeker proberen!

Wie niet waagt ....

Indien het een negatief antwoord is, kan je nog altijd

de vraagprijs aanvaarden.

Sal6

afbeelding van sal6

Geregistreerd 23-07-2012

205 berichten

In jullie plaats zou ik het zeker proberen!

Wie niet waagt ....

Indien het een negatief antwoord is, kan je nog altijd

de vraagprijs aanvaarden.

Sal6

afbeelding van fido

Geregistreerd 15-06-2006

2561 berichten

Zoals ze zeggen een nee heb je een ja kan je krijgen.

Ik heb vorige week afgeboden in de drive-in van de Makro, eigenlijk half zwanzend al zeggende 'hier kan niet worden afgeboden zeker?' en ik heb mijn aankopen met 50% korting gekregen.

afbeelding van voodoo_007

Geregistreerd 28-11-2010

303 berichten

Zeker doen!

Ik heb weet van appartementen ad kust waar je én 10% kunt afpingelen + een gratis staanplaats kunt meepakken (die geraken daar toch niet verkocht!

Als ze een immo moeten inschakelen kost hun dit al +/- 3,60% extra.

dus ik zou zeker MINSTENS 10% afbieden, als je dan kan zeggen dat je géén lening gaat aangaan, of reeds zeker bent + dat je een snel beschrijf wil (= snel geld voor hen om elders te investeren) dan gaan ze (waarschijnlijk) eieren voor hun geld kiezen...

afbeelding van charles

Geregistreerd 11-03-2006

1930 berichten

K.B.;1857209 wrote:
kAd;1857196 wrote:

k.b.

Gros margins, wat zijn dat ?

gross margin = brutomarge

afbeelding van charles

Geregistreerd 11-03-2006

1930 berichten

K.B.;1857209 wrote:
kAd;1857196 wrote:

k.b.

Gros margins, wat zijn dat ?

gross margin = brutomarge

Pagina's