Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???

Wetgeving en Premies
6784 discussies 6784 berichten
afbeelding van esto

Geregistreerd 21-03-2011

5 berichten

Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???

Ik heb een aanvraag gedaan voor een hypothecaire lening (lenen 175000 euro + alle kosten = 191000 euro)

Bij de aanvraag kwam naar boven dat ik geseind stond in de nationale bank voor een krediet van 750 euro. Dit is betaald en dus geregulariseerd in okt. 2010.

Omdat dit nog ze recent is moet het hele dossier naar de hoofdzetel van KBC. We krijgen pas antwoord binnen 8 werkdagen. Iemand een idee of we een "ja" gaan krijgen gezien deze omstandigheden???

10Reacties

afbeelding van vdb23

Geregistreerd 21-03-2011

129 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#01

Heb laatst opgevangen dat als je geseind staat bij de Nationale Bank, je toch een langere periode moet wachten voor het afsluiten van een nieuwe lening.

Ik heb het dan over:

je hebt een krediet lopen van bvb 500 euro, na enkele maanden wanbetaling word je geseind. Zelfs nadien - na het correct aflossen van de totale schuld de komende maanden/jaren - draag je dit "geseind-zijn" nog even mee.

afbeelding van esto

Geregistreerd 21-03-2011

5 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#02

Denk het ook. De gehele schuld is afgelost in oktober 2010 (kwam door een domme miscommunicatie)

Ik zal nog geseind staan tot oktober dit jaar. Als de schuld is afgelost blijft het nog een jaar staan.

We zijn absoluut geen wanbetalers, ik hoop dat we dit huis niet mislopen door zo'n domme fout van 5 jaar geleden waar we pas in oktober vorg jaar op de hoogte waren...

Ik wacht bang nog 7 werkdagen af...

afbeelding van earphone

Geregistreerd 24-04-2007

953 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#03

Waarvoor stond je gemeld? VISA-kaart? Budgetfaciliteit die ineens ten einde was? Je wordt normaliter pas geregistreerd als slechte betaler als je 3 maanden niet betaald. Deze melding blijft er 1 jaar in staan, na regularisatie.

Is KBC je huisbank en de bank die je heeft gemeld?

Als ik het goed lees vraag je >100% (dus ook de notariskosten) + je bent gemeld in de Nationale Bank, misschien als KBC je huisbank is, en je dus kent, dan heel heel misschien, maar ik geef het eerlijk gezegd niet veel kans.

afbeelding van esto

Geregistreerd 21-03-2011

5 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#04

een visa kaart van Citybank waar nog 200 euro niet voore betaald was. we dachten dat dat wel zo was en zijn een half jaar naar buitenland gegaan. met als gevolg nooit deze rekening betaald. dit was in 2006. in oktober 2010 kregen we een brief thuis, we vielen uit de lucht. meteen dit betaald. maar uiteraard was ik ondertussen geseind.

wij zijn maar een kleine garnaal bij kbc (vandaar ook dat we alles lenen, hebben niet echt spaargeld)

mijn vader is een hele grote klant bij dat kantoor. dus we hoopten op hun goodwill, maar aangezien zij niet gemactigd zijn door die seining moeten ze het doorgeven aan hoofdkantoor. mijn kantoor zelf wou het graag geven (om mijn vader goed te stemmen) maar aangezien het nu naar het hoofdkantor moet weet ik niet of die vader dochter link nu nog van belang is.

ik hoop echt dat deze lening doorgaat, want wij zijn absoluut geen wanbetalers normaliter...

afbeelding van The Mars Volta

Geregistreerd 30-01-2011

8 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#0b

Beste Esto,

Neem contact op met Citibank (best schriftelijk, dit kan via e-mail) en leg de situatie uit.

Zij kunnen dit onmiddellijk laten schrappen bij de Nationale Bank.

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt. Maar toen waren zij wel in fout.

Ik had mn kaart opgezegd, en teruggestuurd, maar blijkbaar was een nog een openstaand saldo van €180. In dezelfde periode was ik ook verhuisd, maar ook dit had ik laten weten.

Ik kreeg geen uittreksels meer van hen, noch online, noch per brief, en ontving ook geen enkele waarschuwing tot ik plots een brief van de nationale bank kreeg dat ik geregisteerd was.

Toen heb ik met hen contact opgenomen, en binnen de week was dit geschrapt.

afbeelding van esto

Geregistreerd 21-03-2011

5 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#05

The Mars Volta,

Hartelijk dank voor de tip!!

afbeelding van earphone

Geregistreerd 24-04-2007

953 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#06

Dat je vader grote klant is kan wel eens belangrijk zijn, succes er mee.

afbeelding van annliz

Geregistreerd 19-10-2010

38 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#07

Wanneer je gemeld bent bij de Nationale Bank van België voor een visa-kaart, blijft dit er nog op staan één jaar nadat de schuld volledig is afgelost.

Dus als dit bij jou in oktober 2010 is terug betaald, gaat de meldig pas in oktober 2011 verdwijnen.

afbeelding van esto

Geregistreerd 21-03-2011

5 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#08

Lenig is helaas niet goedgekeurd. Op zoek naar een huurhuis...

Bedankt voor de tips ieg

afbeelding van c00kie

Geregistreerd 22-03-2006

10391 berichten

Re: Geregulariseerd krediet Nationale bank. Lening mogelijk???#09

da is nie leuk :(.

kun je toch nie den boel laten schrappen bij de nationale bank? misschien zijn er andere banken die wel een lening willen verschaffen...

Bij ons, was wel in 2006, was kbc de eerst bank die afviel bij de onderhandelingen, ook al hadden we daar 'connecties'...

Pagina's