• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

kosten bij verkoop woning

Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
0
Even misschien een domme vraag,



Bij de verkoop van je woning worden de notariskosten toch volledig door de koper betaald hé?



Zijn er voor de rest nog kosten als je je woning verkoopt??

Van de boete voor de schrapping van de hypotheek ben ik al op de hoogte.
 
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
121
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben eind verleden jaar ons huis verkocht en hadden geen enkele kosten,enkel de boete bij de bestaande hypotheeklening.



notariskosten zijn volledig voor de kopers.
 
Lid geworden
25 sep 2006
Berichten
6.580
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eventueel ook denken aan wederbeleggingsvergoeding bij vroegtijdige beëindiging van je hypothecair krediet. Verder natuurlijk nog advertentiekosten, en dat zal het zowat zijn. Notaris is inderdaad voor kopers.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Aangezien je spreekt van een hypotheek, zal er ook een handlichting moeten gebeuren.
 
Lid geworden
8 feb 2008
Berichten
148
Waarderingsscore
0
Punten
0
wat is een wederbeleggingsvergoeding en handlichting?



Wij waren bij de bank gaan informeren en die spreken enkel over de boete bij de schrapping van de hypotheek.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
16.537
Waarderingsscore
2
Punten
0
Wederbelegingsvergoeding is een vergoeding die je aan de bank betaalt omdat je het contract voortijdig opzegt; doorgaans 3 maand interest.



Om je woning te kunnen verkopen, moet deze vrij zijn van een hypotheek. Hiervoor moet je bij de notaris langsgaan voor een handlichting of schrapping van de hypotheek.
 
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
dieke wrote:
Verder natuurlijk nog advertentiekosten, en dat zal het zowat zijn.



tenzij't nen openbare verkoop is, dan wordt echt alles aan de koper doorgerekend, kan er van meespreken.



Mijnheer de Fiscus ook niet vergeten als je er nog niet lang woonde:

als je bij de aankoop van de woning abattement (korting van 1250 eur) en / of klein beschrijf had, dan moet je er x-aantal jaar gewoond hebben (voort ene 2, 't andere 3 als'k me goed herinner) of je mag dat verschil nog bijpassen.



mvg



YoDo
 
Lid geworden
5 aug 2013
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
De hoofdnoot van de kosten voor de verkoper liggen vooral bij het verzamelen van de documenten en attesten. Je bent daar dus al gauw meer dan 1000 euro aan kwijt :-(. Ik heb een artikel gevonden die een mooi overzicht van de kosten bij verkoop woning geeft.



Groetjes,

Katrien
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan