verschil axa en fortis brandverzekering

Wetgeving en Premies
6785 discussies 6785 berichten
afbeelding van gersan

Geregistreerd 10-08-2007

2 berichten

verschil axa en fortis brandverzekering

Hallo,

wij hebben een hypotheek genomen bij fortis. met als voorwaarde dat we daar de ssv en brandverzekering moesten nemen. om de lage rente te krijgen.

Nu ik denk wel dat de brandpolis een goede polis is.

maar wel heel duur.

Ik heb een makelaar over de vloer gehad die sprak over de axa brandverzekering.

iemand ervaringen mee??

fortis werkt volgens totale oppervlakte

en axa volgens plaatsenstelsel met uitsluiting van de evenredigheidsregel

als axa niet volgens de oppervlakte werkt hoe kunnen ze dan weten hoe groot het huis moet zijn als ze het herzetten.

wij hebben een heel groot huis qua oppervlakte maar relatief weinig kamers erin.

waardoor axa qua prijs zéér goed uitkomt..

maar ik wil wel zeker zijn of ik dan effectief ook zo'n groot huis weer terug krijg

en geen huis met gewooon 3 slaapkmaers volgens het stelsel

kan iemand mij meer uitleg geven?

gr sandy

10Reacties

afbeelding van cristalleke

Geregistreerd 14-03-2006

56 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#01

bij ons telde Axa niet de oppervlakte...

Er wordt een maximum bedrag per voorwerp gezet.

Wij zijn ook bij verschillende verzekeringsmaatschappijen geweest, het is enorm moeilijk om ze te vergelijken.

afbeelding van Eske

Geregistreerd 23-11-2006

1285 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#02

in vergelijking (ik heb een tabel met vergelijking axa, fortis en fidea) heeft fortis betere dekking dan axa.

Ofwel doen ze plaatsenstelsel ofwel oppervlakte, maar oppervlakte wordt bij axa dacht ik enkel opgenomen als deze groter is dan 30m2

Enige minpunt wat ik gehoord heb is dat Fortis in geval van schade niet echt scheutig is om te betalen (dus neem die verzekering beste via makelaar)

afbeelding van Wouter en Muriêlle

Geregistreerd 05-10-2006

139 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#03

Axa plakt op zijn brandverzekering geen getal meer om de waarde van het gebouw te schatten. Op het verzekeringscontract staat bij kapitaal : heropbouwwaarde. Dit wil zeggen dat het huis heropgebouwd wordt zoals het was voor eventuele schade. Dat je een groot huis hebt met eigenlijk maar weinig plaatsen, maakt niet uit. Daarom is het interessant om verschillende maatschappijen te vergelijken omdat ze met verschillende schattingssystemen werken en je de prijs kan drukken.

Mijn man is verzekeringsmakelaar en werkt met zowel AXA als Fortis en beiden zijn correct in de afhandeling van hun schadegevallen.

afbeelding van nenadsan

Geregistreerd 10-03-2006

42 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#04

ik werk zelf bij axa en ik kan je verzekeren dat de brandverzekering een heel goede polis is. Nu zou je zeggen hij spreekt voor zijn eigen winkel maar dan moet je er testaankoop is op naslagen. AXA komt eruit als de beste brandverzekering!! Doen zou ik zeggen!!!

afbeelding van barteke

Geregistreerd 11-08-2006

2795 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#05

gersan wrote:
Hallo,

wij hebben een hypotheek genomen bij fortis. met als voorwaarde dat we daar de ssv en brandverzekering moesten nemen. om de lage rente te krijgen.

Nu ik denk wel dat de brandpolis een goede polis is.

maar wel heel duur.

Ik heb een makelaar over de vloer gehad die sprak over de axa brandverzekering.

iemand ervaringen mee??

fortis werkt volgens totale oppervlakte

en axa volgens plaatsenstelsel met uitsluiting van de evenredigheidsregel

als axa niet volgens de oppervlakte werkt hoe kunnen ze dan weten hoe groot het huis moet zijn als ze het herzetten.

wij hebben een heel groot huis qua oppervlakte maar relatief weinig kamers erin.

waardoor axa qua prijs zéér goed uitkomt..

maar ik wil wel zeker zijn of ik dan effectief ook zo'n groot huis weer terug krijg

en geen huis met gewooon 3 slaapkmaers volgens het stelsel

kan iemand mij meer uitleg geven?

gr sandy

Fortis maakt er blijkbaar een gewoonte van om bij hun hypotheek ook nog verzekeringen te koppelen.

DIT IS NOGTHANS WETTELIJK VERBODEN(koppelverkoop)

Ik heb hetzelfde meegemaakt bij fortis ik kon lenen bij hun maar op voorwaarde dat ik bij hun een brandverzekering zou bijnemen.

Nu vraag ik me af of ze iets kunnen doen als ik de verzekering nu zou stopzetten ??

afbeelding van cristalleke

Geregistreerd 14-03-2006

56 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#06

barteke wrote:

Nu vraag ik me af of ze iets kunnen doen als ik de verzekering nu zou stopzetten ??

Ze doen dat inderdaad, als je de brandverzekering daar neemt, krijg je dikwijls betere voorwaarden.

Dan sluit je een contract af voor je een. Na dat jaar kan je dan terug kiezen waar je een verzekering neemt, dan kunnen ze je niet tegen houden...

Ik persoonlijk stap op als er bij de onderhandelingen voor een hypotheek wordt gepraat over de brandverzekering...

afbeelding van Eske

Geregistreerd 23-11-2006

1285 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#07

@ barteke: ik ben bij Fortis en bij Axa (en nog vele andere..)geweest voor een lening en overal vroegen ze om een brandverzekering erbij te nemen. Geloof het of niet, maar het is géén koppelverkoop, het is gewoon een achterpoortje dat banken hebben gevonden op de wet op koppelverkoop.

Als je een vaste rentevoet hebt, kan je de verzekering stopzetten na 1 jaar (opzeg moet gebeuren ten laatste 3 maand voor vervaldag). Als je een variabele hebt, kan het zijn dat uw rentevoet ook terug naar boven gaat.

afbeelding van Tazzie79

Geregistreerd 16-03-2007

46 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#0g

Wij hebben ook onze lening genomen bij Fortis (4 maanden geleden), en daarbij moesten we in eerste instantie ook een brandverzekering (en SSV) bij hen nemen. Gelukkig hebben ze die eis laten vallen na wat onderhandelen, want de brandverzekering kwam voor ons zeer duur uit bij Fortis (bewoonbare opp. >200m²).

Nadien hebben we dan ook een brandverzekering genomen bij Axa via een makelaar. Tussen de 2 verzekeringen was er een verschil van 100€!

Fortis wist ook ons te zeggen dat het, indien nodig, mogelijk was om na 1 jaar contract de brandverzekering bij Fortis op te zeggen, en dan bij een andere verzekeringsmaatschappij te gaan.

afbeelding van gersan

Geregistreerd 10-08-2007

2 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#08

Hallo,

intussen zijn we al een tijdje verder.

We hebben uiteindelijk gekozen voor axa.

We gaan dan 1 jaar de verzekering van fortis gehad hebben.

nu zit ik met het volgende probleem:

*de vereisten bij het afsluiten van de lening bij fortis waren:

brandverzekering! die 200 euro meer is dan bij axa voor ons huis (en bij axa zit diefstal erbij)

schuldsaldo

en een dure rekening met alles erop en eraan.

nu schuldsaldo hebben we in 1 x betaald.brandverzekering gaat vanaf februari naar axa.

vandaag wil ik met alles overkomen naar de bank waar ik nu woon.

omdat het praktisch niet meer lukt om naar mijn huidige bank te gaan.(waar de lening is afgesloten.en waar ik niet meer woon!)

en ik vraag ook info over de rekeningenomdat die plots "verduurd" is.

en ik gans da pakket totaal niet gebruik.

2 kaarten 2 homebankings. maestro, proton enz enz

nu die persoon belt naar mijn huidoge bank .

nu wil die nieuwe bank wellicht mijn dossier niet overnemen omdat ze verlies aan ons gaan maken.

en is mijn huidige bank ook zéér ontevreden.

omdat we de brand weggehaald hebben en nu ook willen verminderen van rekening.

maar er staat nergens dat we zowel de brandverz als de duurste rek moeten behouden voor 20 j.

we hebben een vaste rentevoet van 20 j.

nu dreigen ze , dat ze eventueel de lening kunnen herzien als we daar mee doorgaan.

weet iemand of ze dit kunnen??

groetjes.

afbeelding van dragonfly

Geregistreerd 05-07-2007

2409 berichten

Re: verschil axa en fortis brandverzekering#09

gersan wrote:
we hebben een vaste rentevoet van 20 j.

nu dreigen ze , dat ze eventueel de lening kunnen herzien als we daar mee doorgaan.

weet iemand of ze dit kunnen??.

Dat kan, allemaal te zien wat er in je contract staat. Dus even alles nalezen en je weet het. Als er niets in staat kunnen ze niets doen.

Pagina's