premie rolluiken

Wetgeving en Premies
6784 discussies 6784 berichten
afbeelding van christoph

Geregistreerd 13-03-2006

49 berichten

premie rolluiken

Weet er iemand of het mogelijk is om voor rolluiken een premie te bekomen?

Ik zie dat er voor zonnewering (die nog zonlicht binnen laat) wel een premie is voorzien, en voor rolluiken (die alles tegen houdt) blijkbaar niet.

10Reacties

afbeelding van c00kie

Geregistreerd 22-03-2006

10391 berichten

Re: premie rolluiken#01

ik heb deze vraag gesteld aan eandis, en heb hier een negatief antwoord op gekregen... Rolluiken gelden niet als zonnewering !

afbeelding van Ernieken

Geregistreerd 20-08-2006

1377 berichten

Re: premie rolluiken#02

Best vreemd.

Wat kan er nu beter de zon weren dan een rolluik. Of mis ik hier iets?

afbeelding van v@go

Geregistreerd 12-03-2006

786 berichten

Re: premie rolluiken#03

dat is toch ook waarvoor ik ze gebruik

afbeelding van christoph

Geregistreerd 13-03-2006

49 berichten

Re: premie rolluiken#04

idd vreemd,

het is wel zo dat screens voor een groter venster snel 800euro kosten,

een pak meer dan rolluiken

blijkbaar verdient men niet genoeg geld met de goedkopere én perfecte zonnewering.

dacht ik zo...

afbeelding van c00kie

Geregistreerd 22-03-2006

10391 berichten

Re: premie rolluiken#05

Ik heb deze vraag gesteld op 15/01/07 :

Tellen rolluiken mee als buitenzonwering?

Diezelfde dag heb ik dit antwoord gekregen :

Rolluiken zijn niet van toepassing voor buitenzonwering.

Meer kan ik er niet over zeggen ;).

afbeelding van stefan

Geregistreerd 10-03-2006

22866 berichten

Re: premie rolluiken#06

sommige gemeenten geven premie voor "inbraakwerende aanpassingen" ik denk dat je bij politie, preventiedienst moet informeren

afbeelding van christoph

Geregistreerd 13-03-2006

49 berichten

Re: premie rolluiken#07

stefan wrote:
sommige gemeenten geven premie voor "inbraakwerende aanpassingen" ik denk dat je bij politie, preventiedienst moet informeren

bedankt, doe ik

afbeelding van fc

Geregistreerd 13-02-2007

200 berichten

Re: premie rolluiken#08

Op zich lijkt het mij logisch dat rolluiken niet meetellen als zonwering:

Het nut van zonwering is dat je woning in de zomer niet oververhit en je dus geen airco hoeft te plaatsen. Het betreft dus een vorm energiebesparende maatregel waarvoor er een subsidie werd voorzien.

Rolluiken daarentegen zijn energetisch geen goede zaak, omdat je boven je raam over een hoogte van 25à30cm nauwelijks gaat isoleren en dit bij goed geïsoleerde woningen een plaats is waar zelfs condensatie kan voorkomen. energetisch zijn rolluiken dan ook een slechte zaak. Sommige mensen denken dat rolluiken de warmte in de winter juist beter gaan binnenhouden, maar vergeet niet dat je op die moment bovenaan je raam met een wandje van een paar cm zit...

Ik ga bij deze redenering uit van inbouwrolluiken. Bij opbouwrolluiken kan je stellen dat dit energetisch een verbetering is voor de woning. Hier zou de subsidie voor zonwering dan wel mogen gelden, maar of dit in de praktijk het geval is weet ik niet. Moest je het over opbouwrolluiken hebben zou ik je vraag bij Eandis dan ook eens herformuleren.

afbeelding van Ernieken

Geregistreerd 20-08-2006

1377 berichten

Re: premie rolluiken#09

fc wrote:
Op zich lijkt het mij logisch dat rolluiken niet meetellen als zonwering:

Het nut van zonwering is dat je woning in de zomer niet oververhit en je dus geen airco hoeft te plaatsen. Het betreft dus een vorm energiebesparende maatregel waarvoor er een subsidie werd voorzien.

Rolluiken daarentegen zijn energetisch geen goede zaak, omdat je boven je raam over een hoogte van 25à30cm nauwelijks gaat isoleren en dit bij goed geïsoleerde woningen een plaats is waar zelfs condensatie kan voorkomen. energetisch zijn rolluiken dan ook een slechte zaak. Sommige mensen denken dat rolluiken de warmte in de winter juist beter gaan binnenhouden, maar vergeet niet dat je op die moment bovenaan je raam met een wandje van een paar cm zit...

Ik ga bij deze redenering uit van inbouwrolluiken. Bij opbouwrolluiken kan je stellen dat dit energetisch een verbetering is voor de woning. Hier zou de subsidie voor zonwering dan wel mogen gelden, maar of dit in de praktijk het geval is weet ik niet. Moest je het over opbouwrolluiken hebben zou ik je vraag bij Eandis dan ook eens herformuleren.

Zou dat nu de redenering zijn waarom je voor rolluiken geen premie zonnewering krijgt? Ik betwijfel het. Een correct geïnstalleerde rolluik (liefst dan nog elektrisch bediend) hoeft helemaal geen koudebrug te zijn.

Screens zitten vaak ook in een holte boven het raam, dat zou dan ook niet mogen meetellen.

afbeelding van v@go

Geregistreerd 12-03-2006

786 berichten

Re: premie rolluiken#0a

dat lijkt mij ook flauwekul, je kunt ook rolluiken als casette later op de gevel plaatsen dus die zouden dan wel in aanmerking komen.Er is dan ook geen koude brug.

Ik zeg niet dat het mooi is he.

Ik denk omdat veel mensen rolluiken hebben een dan grote groep uitsluiten van subsidies (potje is dan niet zo snel leeg)

En de zonnewering bedrijven hebben meer te toen.

Pagina's