vochtige muur (geen opstijgend vocht)

Probleembehandeling
4010 discussies 4010 berichten
afbeelding van bertste

Geregistreerd 05-10-2010

4 berichten

vochtige muur (geen opstijgend vocht)

Ik ben momenteel bezig aan een grondige verbouwing van een oud rijhuis. Momenteel staat alles volledig gestipt.

Achteraan heb ik een vochtprobleem aan een gemeenschappelijke muur. De oorzaak is een putje van de buur waar regenwater in de grond moet dringen, maar dus ook in de muur dringt... Voor de buur is de muur niet meer binnen, bij mij (door de nieuwe achterbouw) wel.

Voorlopig is het door allerhande omstandigheden niet mogelijk de oorzaak van het probleem (de vochttoevoer) zelf aan te pakken. Ik zou (om niet te veel tijd te verliezen) dus opteren om het probleem alsvolgt aan mijn kant op te lossen:

- onderkappen van de muur op de natste plekken om hoog opstijgend vocht tegen te gaan (alle andere muren worden geïnjecteerd)

- branden van roofing van op de vloerplaat naar boven toe op de muur. (de vochtprobleme dus wegsteken achter roofing...)

- plaatsen voorzetwand die nergens in contact komt met de muur (ging sowieso gebeuren)

- kaleien van de muur aan de buitenkant (daar is het een buitenmuur). op die manier is de muur beschermt tegen regen, maar kan het opgenomen toch uitdrogen/ventileren door de ademende eigenschap van kalei...

zou dit het probleem voor mij oplossen?