Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.

Probleembehandeling
4010 discussies 4010 berichten
afbeelding van AYD

Geregistreerd 30-10-2011

9 berichten

Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.

Ik ben aan het renoveren en ben opstijgende vocht aan't bestrijden met vochtwerend vloeistof maar ik moet te veel produkt gebruiken omdat mijn binnenmuur van snelbouwstenen zijn en redelijk hol van binnen!Enkel in de voegen injecteren,zou dit een optie kunnen zijn? Moet ik dit produkt juist onder mijn vochtwerende folie doen of juist er boven? Achteraf dacht ik i.p.v. kerdimat folie een andere toepassing namelijk;goed laten drogen en pleisteren met cement mortel met Compactua er bij en dan gewoon pleisteren?Zou dit een goede oplossing zijn voor mijn probleem? Graag jullie reactie.

10Reacties

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#01

AYD;1714501 wrote:
Ik ben aan het renoveren en ben opstijgende vocht aan't bestrijden met vochtwerend vloeistof maar ik moet te veel produkt gebruiken omdat mijn binnenmuur van snelbouwstenen zijn en redelijk hol van binnen!Enkel in de voegen injecteren,zou dit een optie kunnen zijn? Moet ik dit produkt juist onder mijn vochtwerende folie doen of juist er boven? Achteraf dacht ik i.p.v. kerdimat folie een andere toepassing namelijk;goed laten drogen en pleisteren met cement mortel met Compactua er bij en dan gewoon pleisteren?Zou dit een goede oplossing zijn voor mijn probleem? Graag jullie reactie.

Snap iets niet in uwe uitleg:

Je bestrijdt opstijgend vocht door injectie, maar je zegt dat je een vochtkering hebt zitten in uwe muur?

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#02

AYD;1714501 wrote:

Snap iets niet in uwe uitleg:

Je bestrijdt opstijgend vocht door injectie, maar je zegt dat je een vochtkering hebt zitten in uwe muur?

afbeelding van Marbles

Geregistreerd 23-11-2008

106 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#03

Indien het is omdat je denk dat er een scheur in uw waterkering zit: eronder want anders zal je vrij grote plinten moeten zetten.

Het plakwerk loopt toch niet over uw waterkering he? Komt helaas nog zeer veel voor.

afbeelding van Marbles

Geregistreerd 23-11-2008

106 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#04

Indien het is omdat je denk dat er een scheur in uw waterkering zit: eronder want anders zal je vrij grote plinten moeten zetten.

Het plakwerk loopt toch niet over uw waterkering he? Komt helaas nog zeer veel voor.

afbeelding van AYD

Geregistreerd 30-10-2011

9 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#05

mijn waterkering lijkt in orde maar mijn plakwerk loopt inderdaad over m'n waterkering!

afbeelding van AYD

Geregistreerd 30-10-2011

9 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#06

mijn waterkering lijkt in orde maar mijn plakwerk loopt inderdaad over m'n waterkering!

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#07

Wegkappen die handel en cementeren met compaktuna mengsel. (Staan hier een aantal receptjes op het forum)

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#07

Wegkappen die handel en cementeren met compaktuna mengsel. (Staan hier een aantal receptjes op het forum)

afbeelding van kv nr12

Geregistreerd 12-04-2010

1098 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#08

Enk;1717569 wrote:

Of nog effeciënter dan Compactuna: Putzuna.

Water bij doen en smeren maar.

Compaktuna zou waterafstotend zijn, putzuna waterdicht. Volgens mijn bezetter veel efficiënter.

Wel oppassen met dergelijke producten: geen cementverbeteraar (mortelvet) bijdoen. Dit doet de werking teniet.

afbeelding van kv nr12

Geregistreerd 12-04-2010

1098 berichten

Re: Opstijgende vocht bij snelbouw stenen.#09

Enk;1717569 wrote:

Of nog effeciënter dan Compactuna: Putzuna.

Water bij doen en smeren maar.

Compaktuna zou waterafstotend zijn, putzuna waterdicht. Volgens mijn bezetter veel efficiënter.

Wel oppassen met dergelijke producten: geen cementverbeteraar (mortelvet) bijdoen. Dit doet de werking teniet.

Pagina's