Nieuwe gebuur : duivenmelker

Probleembehandeling
4010 discussies 4010 berichten
afbeelding van Hoegiecat

Geregistreerd 16-03-2008

30 berichten

Nieuwe gebuur : duivenmelker

Hallo ,

We hebben pas gedaan met een grote verbouwing en zijn eindelijk aan het genieten van ons huisje . Nu blijkt dat het huis naast ons is verkocht aan een duivenmelker . Deze man kwam dit weekend langs om te vragen of ik er iets op tegen had dat hij een duivenkot zou plaatsen in zijn tuin . Hij zei er wel onmiddellijk bij dat ik er toch niets kon aan doen ... Sad

Qua kennismaking kan dit wel tellen natuurlijk . Klopt dit ? Kan je hier niets aandoen en zoja aan welke regels moet hij zich dan houden . Ik kan me voorstellen dat zijn duiven mijn plat dak en goot gaan volsch***en ...

Ik wil geen ruzie , met geen enkele gebuur , maar ben wel op mijn hoede ...

10Reacties

afbeelding van flipklsk

Geregistreerd 22-12-2009

332 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#01

Duif is toch lekker dus ik zie het probleem niet, afknallen en nodig hem is uit voor te komen eten :)

Denk niet dat je er veel aan kan doen nee...

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10337 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#02

Ging jij net geen groot hondenkot zetten ...

's Zondags barbecue houden dat de duiven in de vlucht gerookt worden ...

's Zondags naar de radio luisteren en ongeveer 1.5 uur na de lossing in "Cevrain" je tuinonderhoud aanvatten ... met benzinemotoren uiteraard.

Aanvraag windmolen ?

Neen , zeg dat je geen probleem hebt met zijn hobby , (en bouwdroom) maar dat je toch wenst dat je geen overlast van deze dieren zult hebben.

Vraag als compensatie een deel van de melk ...

k.b.

afbeelding van Bart G

Geregistreerd 03-11-2009

2986 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#03

Als je een tuinhuis mag zetten, zal je ook wel een duivenkot mogen zetten zeker?

De buur van mijn ouders is ook duivenmelker. Die hebben daar zo goed als geen last van. Waarom zou je daar ook last van hebben eigenlijk? Persoonlijk liever een duiventil naast mij dan twee honden die bij het minste uit zotten beginnen te blaffen.

Die beesten worden maar om de zoveel dagen eens gelost, veel lawaai maakt dat niet en stinken doet dat ook al niet. En bij mijn ouders zitten die duiven meer op de elektriekkabels dan op een dakgoot hoor, dus buiten de straat, wordt er niet veel ondergescheten. Je zal wel geen feestje meer kunnen bouwen zondagmorgen tussen 10.00u en 11.30u.

Persoonlijk zou ik dat zien als de ideale moment om samen met mijn buur eens een klapken te doen terwijl ik naar de binnenkomende duiven kijk. Je kan natuurlijk ook meer stedelijk gaan wonen ... alhoewel mijn overbuurman destijds in gent had onder zijn dak ook een improvisoire duiventil gemaakt Wink

afbeelding van Bart G

Geregistreerd 03-11-2009

2986 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#04

K.B. wrote:
Neen , zeg dat je geen probleem hebt met zijn hobby , (en bouwdroom) maar dat je toch wenst dat je geen overlast van deze dieren zult hebben.

Hopelijk voor TS is zijn nieuwe buur een duivenfluisteraar ipv een duivenmelker. Dirol

We spreken hier wel over vogels: die eten, leggen eieren, kakken en als ge ze in Barcelona afzet keren die zonder gps terug naar huis. Maar om die beesten nu aan te leren dat ze geen roekoe mogen zeggen bij het buitenkomen en enkel de goot van de ambetante buurman mogen verstoppen ... Wink

afbeelding van hoow

Geregistreerd 23-01-2007

15968 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#05

vroeger was het nogal dikwijls zo dat als je een duivenmelker in de omtrek had, je katten meestal geen lang leven beschoren waren.

Hopelijk zijn de duivenmelkers van vandaag iets meer dier vriendelijk

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10337 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#06

Ik heb er één gekend (in ons dorp) wiens duif heel snel terug was bij een grote kamp. Maar dit dier (zaliger) bleef boven op het kot zitten en wou zijn ring niet laten afdoen.

Snel eens getelefoneerd naar de collega's in de buurt ... deze hadden nog niets zien overkomen.

Die kerel schoot zijn eigen prijsduif van zijn dak om de ring te kunnen valideren.

4 maal gewonnen die week.

1. prijskamp gewonnen

2. geen overlast meer

3. duif als avondeten

4. alle duiveneieren uit heel zijn duiventil waren plots "begeerdeerde" nakommelingen van deze ene prijsduif ....

Dierenliefde tot in de kist ... :shock:

En da klapke doen op zondag .... van het moment dat die één duif gezien heeft moet gij met uwe gekleurden trui wel naar binnen gaan zelle ...

Die beesten zijn van die grijze stofjessen gewoon ...

k.b.

k.b.

afbeelding van binnenkort

Geregistreerd 21-09-2009

2951 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#07

hoow wrote:
vroeger was het nogal dikwijls zo dat als je een duivenmelker in de omtrek had, je katten meestal geen lang leven beschoren waren.

Hopelijk zijn de duivenmelkers van vandaag iets meer dier vriendelijk

Nope, nog niet gedaan (mijn ouders hebben er één in de buurt).

K.B. wrote:
En da klapke doen op zondag .... van het moment dat die één duif gezien heeft moet gij met uwe gekleurden trui wel naar binnen gaan zelle ...

Die beesten zijn van die grijze stofjessen gewoon ...

Nog gehoord dat je dan zelfs wettelijk gezien geen was mag buiten hangen...

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10337 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#08

Klopt ,

Wettig gezien is de duivenmelker beter beschermd dan zijn duiven ...

Was zaterdag ophangen en laten hangen tot zondag is de boodschap ...

tegenwoordig wel geen enkele politie meer die daar nog voor komt ... maar vrederechter nog wel denk ik ...

Gras afrijden mag bevoorbeeld niet .... maar vaak mag dit zowieso niet op zondag op veel plaatsen.

Ik heb last van wilde duiven op onzen bouw ... ik overweeg schrikdraad op overspanning. Deze huizen in vervallen gebouwen , bvb kerktoren , oude scheepswerf ... kortom beschermde zaken in de omgeving.

k.b.

afbeelding van schuurkot

Geregistreerd 15-07-2009

1405 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#09

wij hadden 2 katten van onszelf

en 4 duivenmelkers in de buren

genen last van duivestr...

en ook geen last van dode katten.

wij hadden wel zowat een afspraak om geen lawaai te maken rond den tijd dat de duiven vielen.

voor de rest mochten we daar lawaai maken zoveel we wilden.

dus.

ksnap het probleem nog niet dat hij een duivenkot gaat zetten.

Moest je er nu direct last van hebben

dan pas zou ik overgaan tot actie.

afbeelding van Tokke1976

Geregistreerd 02-01-2009

4019 berichten

Re: Nieuwe gebuur : duivenmelker#0a

Ik snap het probleem eigenlijk ook niet goed.

TS wil geen ruzie met de buren, maar trekt nu reeds conclusies op voorhand in verband met die beesten en hij gunt ogenschijnlijk de buurman zijn hobby niet.

Waarom gaat TS niet eens een pint pakken met de buurman en mss eens kijken naar zijn huidige duiventil? Hij kan er misschien nog iets van bijleren en een aantal vooroordelen of potentiële problemen samen met de buurman oplossen.

Pagina's