geschil met verzekering omtrend waterschade

Algemeen
9687 discussies 9687 berichten
afbeelding van thomasl

Geregistreerd 25-09-2008

139 berichten

geschil met verzekering omtrend waterschade

Hallo,

Zit met geschil met de verzekering en zou voor ik andere expert wens ook eens jullie mening willen horen.

4 jaar geleden hebben we grondig verbouwd. Volledig nieuwe badkamer, nieuwe muren/vloeren/plafonds etc.

Nu hebben we sinds oktober gemerkt dat er een vochtplek in de keuken zit (juist onder de douche). Er is iemand van een lekopsporingsfirma gestuurd door de verzekering, blijkt probleem met de sifon te zijn. Valt binnen de verzekering, dus tot daar het goeie nieuws;

Ik mocht offerte laten opmaken voor het herstellen van zowel onze gyproc plafond als van de lekkende sifon.

Voor de sifon had ik offerte gekregen voor een 500€ (moeten stukje gyproc weghalen om eraan te geraken enzo)

Voor de plafond beneden heb ik offerte binnen gekregen van 2250€ en van 2600€, ik had die van 2250€ meegestuurd naar verzekering. Maar ze hadden hun twijfels en hebben een expert laten langskomen.

Die heeft nu alles geschat in 2 minuten en die willen de som van 2025€ slechts betalen.

Het bedrag voor de sifon te maken gingen ze direct mee akkoord, maar de gyproc vonden ze veel te veel.

Nu heb ik destijds die gyproc zelf geplaatst, maar wegens tijdsgebrek gaat me dit niet meer lukken.

Beneden betreffen het een plaat of 4 die goed nat geworden zijn. Ze hangen al allemaal stuk lager doordat in het midden de vijzen het niet meer gehouden hebben. De persoon die de offerte opmaakte vond het zelfs verwonderlijk dat die niet naar beneden gevallen zijn.

Ook heb ik boven aan de douche aan de rechtstaande muur van de douche (ook in gyproc) de plint al eens weg genomen en daar zit die gyproc vol met schimmel van het vocht al, lijkt me dat die ook moet vervangen worden.

Hebben die plaatsers voor de gyproc hier nu doorgerekend of is mijn verzekering niet correct met de prijsberekening voor de werken? (vind maar eens een plaatser die komt voor 4 platen te zetten. Die te plamuren voor een uurken, dan nog eens terugkomen etc).

Dit is de onderverdeling qua prijs dat de verzekering eraan geeft:

-herstelling sifon: 475€

- herstelling gyproc plafond: 720€

- uitwerken spot: 180€ (terwijl hier gewoon 3 spots inzitten, zie niet in waarom dit veel zou kosten)

- schilderen: 600€

- verplaatsing: 50€

Zijn dit redelijke tarieven of zijn ze hier met mijn voeten aan het rammelen?

Ik kan zelf een expert aanstellen, maar wie weet zitten we dan weer veel verder, en heb niet echt idee of ik die expert dan zelf moet betalen of niet.

Alvast bedankt om het tot hier te lezen Smile

10Reacties

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#01

Zeg dat het goed is voor deze keer en dat ge uw verzekeringen verplaatst naar een andere maatschappij.

't is en blijft blufpoker, maar zo zit dat nu eenmaal in elkaar.

afbeelding van de ware

Geregistreerd 21-08-2007

1052 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#02

Een onafhankelijk makelaar is in dergelijke dossiers van goudwaarde...

afbeelding van Tokke1976

Geregistreerd 02-01-2009

4020 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#03

Maar als ik het goed lees is je sifon nog niet hersteld, waardoor de gevolgschade enkel maar groter aan het worden is?

Indien het antwoord hierop ja is, ben je niet als een goed huisvader aan het omgaan met de woning...

afbeelding van thomasl

Geregistreerd 25-09-2008

139 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#04

Tokke1976;1892949 wrote:
Maar als ik het goed lees is je sifon nog niet hersteld, waardoor de gevolgschade enkel maar groter aan het worden is?

Indien het antwoord hierop ja is, ben je niet als een goed huisvader aan het omgaan met de woning...

Sifon is idd nog niet hersteld aangezien er nog geen akkoord is.

Ondertussen is douche uiteraard niet meer gebruikt (gelukkig hebben we 2 badkamers).

Iemand ervaring met een nieuwe expert aanstellen als je niet akkoord bent?

afbeelding van jeter

Geregistreerd 31-03-2008

5067 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#05

thomasl;1892966 wrote:

Ik zou dat in ieder geval nooit doen.

Bij mij kreeg die verzekering keihard het deksel op de neus.

Het is in mijn ogen gewoon onaanvaardbaar dat die verzekering hun probleem gewoon tot het jouwe maakt. Jij hebt volledig ter goeder trouw 2 offertes opgevraagd en dan nog de goedkoopste doorgegeven aan de verzekering. Als zij het dan nodig vinden om met een lager bedrag af te komen dat nergens op gebaseerd is, dan zou het oorlog zijn...

Ze kregen van mij volgende opties:

1. OK verzekeraar, kom het dan maar herstellen aan die prijs. Laat maar weten wanneer.

2. Jullie hebben twijfels bij de prijsoffertes van de vakmannen? Geen probleem, hun telefoonnr staat bovenaan op de offerte. Los het maar op. (terloops nog vermelden: jullie lijken mij te verdenken van bedrog? Ik neem aan dat dat een vergissing is dat ik daar verder geen zaak moet van maken?)

3. Bedankt voor de hulp. Mag ik u bij deze een briefje overhandigen om al mijn polissen te beeindigen?

afbeelding van thomasl

Geregistreerd 25-09-2008

139 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#06

jeter;1892970 wrote:
thomasl;1892966 wrote:

Het is in mijn ogen gewoon onaanvaardbaar dat die verzekering hun probleem gewoon tot het jouwe maakt. Jij hebt volledig ter goeder trouw 2 offertes opgevraagd en dan nog de goedkoopste doorgegeven aan de verzekering. Als zij het dan nodig vinden om met een lager bedrag af te komen dat nergens op gebaseerd is, dan zou het oorlog zijn...

1. OK verzekeraar, kom het dan maar herstellen aan die prijs. Laat maar weten wanneer.

2. Jullie hebben twijfels bij de prijsoffertes van de vakmannen? Geen probleem, hun telefoonnr staat bovenaan op de offerte. Los het maar op. (terloops nog vermelden: jullie lijken mij te verdenken van bedrog? Ik neem aan dat dat een vergissing is dat ik daar verder geen zaak moet van maken?)

3. Bedankt voor de hulp. Mag ik u bij deze een briefje overhandigen om al mijn polissen te beeindigen?

optie 1 heb ik hen aangeboden, krijg ik antwoord op dat het volgens vaste tarieven is dat ze die prijzen opmaken:

Wij komen tussen volgens de barema's in artikel 35 van de

algemene voorwaarden. De kosten die buiten de vergoedingsgrens

vallen, blijven ten uwe laste aangezien u de waarborg

rechtsbijstand niet heeft onderschreven.

afbeelding van Enk

Geregistreerd 23-03-2011

9593 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#07

de ware;1892945 wrote:
Een onafhankelijk makelaar is in dergelijke dossiers van goudwaarde...

Een onafhankelijk makelaar is geen garantie op succes. Daar kan ik van meespreken.

afbeelding van Gillio

Geregistreerd 27-06-2011

78 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#08

Enkele vragen :

1) Zijn de offertes van de plafonds gedetailleerd ?

Indien ja ,

zo kan je toch min of meer uitmaken waar de expert

de offerte te hoog vind.

2) was je zelf bij de expertise ?

Zoja , ik zou dan de duurdere offerte ook getoond hebben.

Ipv een tegenexpert aan te stellen laat je makelaar nog eens contact

opnemen met de expert en vragen of hij nog iets kan aanpassen.

afbeelding van lukanar

Geregistreerd 27-03-2007

7888 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#09

Leg de verzekering altijd minstens 3 offerte's voor.

Verzekering kan dan nog moeilijk hun prijszetting stand houden.

Doe dit zo al jaren, verzekeringsmakelaar keek in het begin wel raar op.

Tot we de eerste keer elkaar op de rechtbank zagen. Rechter vond hun prijzen volledig onrealistisch ( aja ik kwam met 3 prijzen voor het zelfde werk en allemaal waren ze circa 30% duurder dan de prijs van de verzekering)

Het is ff extra werk en je zult misschien een kleine prijs moeten betalen voor de offerte opte stellen, maar betaal jij niet genoeg aan verzekeringen?

Luk

Wanneer gaan de verzekeringen ook eens beginnen met meerdere offerte's?

Green is the color

www.vrebosch.be

afbeelding van K.B.

Geregistreerd 19-02-2009

10337 berichten

Re: geschil met verzekering omtrend waterschade#0a

thomasl;1892976 wrote:
jeter;1892970 wrote:
thomasl;1892966 wrote:

optie 1 heb ik hen aangeboden, krijg ik antwoord op dat het volgens vaste tarieven is dat ze die prijzen opmaken:

Wij komen tussen volgens de barema's in artikel 35 van de

algemene voorwaarden. De kosten die buiten de vergoedingsgrens

vallen, blijven ten uwe laste aangezien u de waarborg

rechtsbijstand niet heeft onderschreven.

Doch duidelijk ...

Uw verzekering is niet geschikt voor de luxe afwerking van uw woning ...

met de glimlach opzeggen die handel ...

Ze zeggen het zelf ...

k.b.

Pagina's