Gevelrenovatie vs renovatiepremie 2010

Reageren
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Nogi
Lid vanaf: 12/09/2006
175 berichten

We zouden graag onze voorgevel aanpakken (samen met nog wat andere werken), en zijn in functie daarvan wat opzoekwerk gaan verrichten rond de renovatiepremie.

Wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat het bekleden van de gevel uit de vorige editie van de renovatiepremie werd geschrapt, en intussen terug is ingevoerd

( http://www.bouwenenwonen.be/front.cgi?s_id=1572 )

In ons geval zitten we met een volle steense muur (geen spouw, isolatie, ..). We zouden deze graag laten afkappen, isoleren en afwerken met pleister of steenstrips.

Als ik het goed begrepen heb, kan ik al deze werken (met uitzondering van de isolatie) inbrengen onder de renovatiepremie anno 2010, juist? Of zie ik dat toch verkeerd?

Interessante artikels

De wet Breyne in een notedop

De wet Breyne uit 1971 is de enige wet die bescherming biedt aan bouwheren die op plan kopen of e

Afbreken en bouwen aan 6 procent?

Is het mogelijk om een gebouw te slopen en vervolgens op dezelfde grond een woning te bouwen aan

Bouwen of verbouwen: 6 of 21 procent?

Op 1 januari 2016 is een nieuwe regelgeving voor de btw-heffing op renovatie- en herstellingswerk

Elektriciteit afgekeurd in negen op de tien verkochte woningen

90% van de woningen die te koop staan worden afgekeurd voor de elektrische installatie.

GRATIS Nieuwsbrief

Ontvang gratis documentatie

Producten in Wetgeving en Premies