Na verhuis: wat allemaal doen/regelen

Reageren
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Afdrukken
afbeelding van Qtje
Lid vanaf: 12/04/2006
96 berichten

Yes!!! Wij zijn verhuisd naar ons nieuwe huisje!

Maar, er zijn zoveel dingen die nu geregeld moeten worden, dat ik dacht, mss interessant om hier een soort 'lijstje' te maken van wat er allemaal geregeld moet worden net na de verhuis...

Ik dacht al aan:

* brandverzekering

* Post-> Domymove

* BTW-aangifte (wanneer moet dit???, zal dat eens opzoeken hier opt forum)

* naar gemeente voor adresverandering

* ...

Wat vergeet ik nog allemaal??? :roll:

Reacties

afbeelding van Nieka
Lid vanaf: 15/03/2007
1877 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Feestje geven voor de buren Biggrin

Als je naar de post gaat, do-my-move bevat een lijstje met dingen die je moet of kan doen en wanneer je dat best doet Wink

Zoals naar de post gaan voor je verhuist Lol

afbeelding van Kleine
Lid vanaf: 10/04/2006
86 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Qtje wrote:
Yes!!! Wij zijn verhuisd naar ons nieuwe huisje!

Mja, naar het oude verhuizen zou nogal onnozel zijn natuurlijk! Lol

De btw-aangifte moet volgens mij binnen de 3 maanden gebeuren. (bij ons is dat toch zo)

uw werkgever verwittigen

uw bank(en) verwittigen

verzekeringen laten aanpassen

afbeelding van YoDo
Lid vanaf: 24/03/2006
554 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

- alles waar ge een klantenkaart hebt (waarbij ze uw adres moesten hebben)

- al uw abo's op kranten, tijdschriften, ...

- ziekenkas

- vakbond

- iedereen da ge kent da u mag weten wonen, mr dat kan samen met de uitnodiging voor de house-warming Wink

- clubs en/of verenigingen waar ge aangesloten zijt

'k nu vergeet er wrs nog een deel...

mvg

YoDo

afbeelding van Wenneke9
Lid vanaf: 19/06/2007
32 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Over de BTW-aangifte heb ik het volgende gevonden:

"Binnen de 3 maanden na de toekenning of herziening van het KI van je woning moet je een gedetailleerde BTW-aangifte met alle gemaakte kosten indienen bij de BTW-administratie. De hiervoor nodige formulieren zitten normaal gezien reeds bij je bouwvergunning.

Je aangifte moet je staven met de plannen van je woning, het bestek en de facturen. De originele documenten moet je nog gedurende 5 jaar na de toekenning ven het KI bewaren.

De BTW administratie gaat aan de hand van de in de bouwsector gemiddeld gangbare prijzen na of het totaal gefactureerde bedrag overeenstemt met de werkelijke waarde van je woning."

afbeelding van Bizzy
Lid vanaf: 10/03/2006
1323 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Van zodra je er woont moet je dit melden aan het kadaster van je woonplaats. Dit gebeurt NIET automatisch wanneer je je adreswijziging op de gemeente gaat doorgeven.

Zij zullen dan je KI berekenen, en van zodra je dit van hen hebt gekregen heb je nog drie maanden om het hele pakket voor de BTW in orde te brengen.

afbeelding van V'ke
Lid vanaf: 25/04/2007
250 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Niet vergeten : naar politie voor aanpassing op inschrijvingsbewijs auto('s)

afbeelding van V'ke
Lid vanaf: 25/04/2007
250 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Nog een aantal :

* bank(en)

* school van kindjes als je boelekes hebt

* huisdokter

Succes! Wij verhuizen overmorgen!

afbeelding van verbouwer
Lid vanaf: 22/11/2006
206 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

Binnen de 3 maanden na de toekenning of herziening van het KI van je woning moet je een gedetailleerde BTW-aangifte met alle gemaakte kosten indienen bij de BTW-administratie. De hiervoor nodige formulieren zitten normaal gezien reeds bij je bouwvergunning.

Je aangifte moet je staven met de plannen van je woning, het bestek en de facturen. De originele documenten moet je nog gedurende 5 jaar na de toekenning ven het KI bewaren.

De BTW administratie gaat aan de hand van de in de bouwsector gemiddeld gangbare prijzen na of het totaal gefactureerde bedrag overeenstemt met de werkelijke waarde van je woning."

Wat als je geen plannen hebt van je huis? Ons huis is van in de jaren 50, en er bestaan geen originele plannen van. Hoe zit dat dan met de berekening van het KI?

afbeelding van selemg
Lid vanaf: 11/03/2006
998 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

domymove zeer belangrijk!!

ik heb het net verlengd, en ga het nog eens verlengen, zodat ik tegen een jaar zit. want met de jaarovergang krijg je vaak nieuwe dingen aan..

ik denk aan:

hospitalisatieverzekering

pensioensparen via werk

kindergeld

abonnementen

kaarten winkels

...

afbeelding van V-D
Lid vanaf: 16/03/2006
369 berichten
Quote
Voeg een andere quoty toe of reply now
Rapporteer

verbouwer wrote:
Binnen de 3 maanden na de toekenning of herziening van het KI van je woning moet je een gedetailleerde BTW-aangifte met alle gemaakte kosten indienen bij de BTW-administratie. De hiervoor nodige formulieren zitten normaal gezien reeds bij je bouwvergunning.

Je aangifte moet je staven met de plannen van je woning, het bestek en de facturen. De originele documenten moet je nog gedurende 5 jaar na de toekenning ven het KI bewaren.

De BTW administratie gaat aan de hand van de in de bouwsector gemiddeld gangbare prijzen na of het totaal gefactureerde bedrag overeenstemt met de werkelijke waarde van je woning."

Wat als je geen plannen hebt van je huis? Ons huis is van in de jaren 50, en er bestaan geen originele plannen van. Hoe zit dat dan met de berekening van het KI?

Dan zal het kadaster zelf wel de nodige berekeningen maken aan de hand van de voorliggende gegevens, zoals opp. e.d. Misschien komen ze wel is piepen :twisted: :twisted:

Maar in het geval van de topic-starter, zorg enkel voor het indienen van je plan bij het kadaster binnen de 3 maanden. Voor je terug iets van hun hoort, kan je je eerste verjaardag er al vieren.

Normale wachttijden zijn daar niet dagen of weken, maar maanden en zelfs jaren.

Als het KI ontvangen hebt, dan pas alles doorsturen naar BTW.

Interessante artikels

Vier op de 10 lage inkomens kunnen eigen woning verwerven

Slechts 12.000 van de 31.000 belgen met een laag inkomen kunnen eigenaar worden van een eigen won

Belgische baksteenfabrikant Vandersanden Group neemt verkooppartner UK over

Voortaan zal de Limburgse baksteenfabrikant Vandersanden Group zijn producten rechtstreeks verkop

Bouwverlof 2017

Bouwverlof, iedereen heeft er recht op, iedereen kijkt er naar uit.

GRATIS Nieuwsbrief

Ontvang gratis documentatie

Producten in Algemeen